Kam uz produktu etiķetēm pievērš uzmanību pircēji Latvijā?

© Rūta Kalmuka, F64 Photo Agency

Lielākā daļa jeb 79% Latvijas iedzīvotāju iepazīstas ar gaļas produkta sastāvu pirms to iegādājas. Viens no svarīgākajiem rādītājiem, kuriem iedzīvotāji pievērš uzmanību, ir E-vielu daudzums produktā (66%). Tāpat Latvijas iedzīvotāji seko līdzi sāls (25%) un tauku (19%) daudzumam izvēlētajā produktā – tā secināts jaunākajā „Maxima mazumtirdzniecības kompasa” pētījumā.

Uz produktu etiķetēm pircēji seko līdzi arī piesātināto taukskābju (15%) un cukura (4,3%) daudzumam, bet vēl daļa (11%) pievērš uzmanību citiem rādītājiem uz produkta etiķetes. Interesanti, ka sievietes par 9% vairāk nekā vīrieši pievērš uzmanību sāls daudzumam produktā pirms to iegādājas.

Publicitātes foto

Pētot iedzīvotāju viedokļus pa reģioniem, jāpiemin, ka Latgales reģionā šis ir īpaši aktuāli - 87%. Mazāk svarīgi iepazīties ar gaļas produktu sastāvu ir gados jauniem cilvēkiem jeb 69% respondentu. Izvēloties gaļas izstrādājumu produktus, iedzīvotājiem viennozīmīgi vissvarīgākais rādītājs ir, cik daudz gaļas satur gaļas izstrādājuma produkts - to minēja 86% respondentu.

Kā jau minēts, iedzīvotāju iepirkšanās paradumi un makroekonomikas rādītāju ietekme analizēta mazumtirdzniecības nozares apskatā „Maxima mazumtirdzniecības kompass”, kas pieejams šeit.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2017. gada jūlijā - tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

„Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla „Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz „Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot uzticamus datus no Centrālās statistikas pārvaldes. „Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte - šoreiz svaigas gaļas un gaļas izstrādājumu ražošana un tirdzniecība Latvijā.