NODERĪGI: Auto "asinis" jeb, kas jāzina par tehniskajiem šķidrumiem

© Publicitātes foto

4.lapa

Dzesēšanas šķidrums - antifrīzs

Antifrīzs (reizēm tautā to mēdz saukt arī par tosolu) parasti vecākām automašīnām kalpo divus vai trīs gadus, jaunākajos auto modeļos tā darba mūžs ir ilgāks - līdz pat desmit gadiem, vai vispār antifrīzu nav paredzēts mainīt, protams, ja nerodas tehniskas problēmas, kuru novēršanai nepieciešams remonts. Pārbaudīt dzesēšanas šķidrumu var pavisam viegli - jāatver dzesēšanas šķidruma bāciņas vāks un jānovērtē antifrīza vizuālais izskats. Ja tas līdzinās duļķainam kokteilim, tad dzesēšanas šķidrums ir jāmaina.

Parasti antifrīzi ir zilā, nedaudz retāk - zaļā vai sarkanā krāsā. Krāsai nav nozīmes, taču tā ir labs palīgs, lai šķidruma noplūde būtu vieglāk pamanāma. Iegādājoties jaunu antifrīzu, svarīgi atcerēties, ka sasalšanas temperatūra nedrīkst būt augstāka par -30 grādiem pēc Celsija, vārīšanās temperatūra nedrīkst būt zemāka par 120 grādiem un sārmiem jāpārsniedz 2,5 pH līmenis.

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Svarīgākais