TOP 5 lasītākie Neatkarīgās raksti

© Foto kolāža/F64

3.lapa

Autobusu satiksme būs sliktāka, bet toties biļetes dārgākas

Arnis Kluinis

2021. gada 1. septembrī valsts spēra platu soli, lai aizvietotu pusmiljardu eiro lielās dotācijas sabiedriskajam autotransportam ar dotācijām taisni Andrim Šķēlem, Aināram Šleseram, Jurim Savickim un Aleksandram Bandavam.

Valsts šajā gadījumā ir Jaunā konservatīvā partija, tās deleģētais satiksmes ministrs T. Linkaits un viņu apkalpojošais Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš. Viņi atsakās no dotāciju izmaksas autobusu pasažieru pārvadāšanas uzņēmumiem, bet nebūt neatsakās no aptuveni pusmiljarda eiro, cik daudz viņiem skaitās uzticēti sadalīšanai turpmāko 10 gadu laikā starp viņu izvēlētiem pārvadātājiem. Lietas būtība ir virspeļņā, ko daži izredzētie uzņēmumi jeb to saimnieki varēs dabūt, sadalot valsts pārvaldes dokumentos fiksētu dotāciju summu par nevis fiksētu, bet pēc iespējas mazāku pārvadājumu apjomu. Valsts dotēto pārvadājumu apjoms tiek samazināts divos veidos.

Pirmkārt, tiek slēgti reisi, kā notika, piemēram Bauskā, kur vietējo pārvadātāju “Aips” 1. augustā nomainīja J. Savickim piederošā “Nordeka”. Par to ATD 27. jūlijā sniedza paziņojumu sabiedrībai, ka “tādējādi pasažieri varēs saņemt kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus, kas tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,6 gadi. Visu rakstu var izlasīt šeit:

Autobusu satiksme būs sliktāka, bet toties biļetes dārgākas

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Svarīgākais