2.lapa
Atkal satikšanās mirklis ir pienācis - 15. jūnijā Valmieras teātris atsāk klātienes izrādes un gaidīs skatītājus uz sešām pirmizrādēm, kas tapušas pandēmijas laikā.
Ar amerikāņu dramaturga Treisija Letsa Pulicera prēmijas godalgoto lugu «Osedžas zeme» Valmieras teātrī atgriezies režisors Dž. Dž. Džilindžers. Tas ir dziļi aizkustinošs, reizē skumjš un uzjautrinošs, melnā humora piepildīts stāsts par Vestonu ģimeni ar Daci Everss mātes lomā. Tēva bēres atkal sasien viņus visus kopā bērnības mājā Oklahomā - bumbā ar laika degli, kur uzsprāgst viss līdz galam neizrunātais, pagātnes aizvainojumi un pāridarījumi, atsienot ne tikai vienu konfliktu pēc otra, bet radot arī jaunas atklāsmes.
Vienu no Tenesija Viljamsa slavenākajām lugām «Ilgu tramvajs» iestudējis režisors Edmunds Freibergs. Trauslā un aizlauztā sapņotāja, netveramā Blānša, kura dzīvē ir zaudējusi visu, vēl cer atrast patvērumu pie savas māsas Stellas kā pie pēdējā glābiņa. Valmieras teātra iestudējumā Blānšas loma ir režisora Edmunda Freiberga veltījums vienai no savas paaudzes labākajām aktrisēm - Ievai Puķei.
Jaunais režisors Reinis Boters ar radošo komandu izvēlējušies runāt par citādajiem mums līdzās, jo invaliditāte tieši vai pastarpināti var skart jebkuru no mums, īpaši novecojot. Izrāde «Latvijas lepnums. Un aizspriedumi» ir dokumentāls stāsts par izvēlēm - jau pieņemtiem un vēl priekšā stāvošiem lēmumiem par to, kā sadzīvot ar sevi un apkārtējo pasauli, un par valsti, kurā dzīvojam.
Māras Zālītes lugu «Dzīvais ūdens» kā savu režijas diplomdarbu iestudējusi Latvijas Kultūras akadēmijas beidzēja Ilze Bloka. Iestudējuma režisore kopā ar radošo komandu un aktieriem, balstoties Māras Zālītes lugā par notikumiem starp četriem cilvēkiem kādā svētnīcā, ir jautājuši un meklējuši atbildes, kā dzīvot, nepazaudējot dzīvo saikni ar pasauli, sevi un vienam ar otru šodien - laikā, kad tiekam pārbaudīti ik uz soļa, jo Mācekļa, Priestera, Ildzes un Laines stāsts kaut kad jau ir noticis. Un tagad notiek atkal.
Repertuārā atgriezusies (pēc Māras Ķimeles versijas 1988. gadā) Leldes Stumbres luga «Nākošpavasar» Toma Treiņa interpretācijā. Stāsta centrā ir divi jauni, tikko augstskolu beiguši rīdzinieki - Inga Kniploka filologs un Klintas Reinholdes mākslas zinātniece -, kuri savas īstās vietas meklējumos pārceļas no Rīgas uz dzīvi laukos ar apņēmību dzīvot saskaņā ar dabu. Tomēr drīz vien realitāte laukos neatbilst tam, kā viņi to bija iztēlojušies, un notikumi, kas seko viens pēc otra, kļūst par pārbaudījumu abu attiecībām un aicinājumam sekot dzīves sapnim.
Inese Mičule izvēlējusies turpināt pētīt tēmu par labo cilvēkā, iestudējot amerikāņu dramaturga Deivida Lindsija-Ebēra lugu «Labie cilvēki», kas stāsta par kādu sievieti Mārgaretu, kuras dzīve nav viegla, taču viņas ticība un paļaušanās labajam ikvienā cilvēkā, humors un pacietība liek ieraudzīt un vērtēt apkārt notiekošo citādā gaismā. Elīna Vāne Mārgaretas lomā ir radījusi smalku aktierisku meistardarbu - sava veida versiju par Forestu Gampu, kura naivais un labticīgais dzīves skatījums un ētiskie ideāli liks skatītājam pārvērtēt savas komforta robežas.
Dramaturga Stīvena Karama luga «Ģimene» Reiņa Suhanova režijā, kam pirmizrāde kopā ar skatītājiem bija rudenī, runā par sešām fundamentālām bailēm, ko reizi pa reizei dažādās kombinācijās izjūt ikviens cilvēks - bailes no nabadzības, kritikas, sliktas veselības, pazaudēt kāda mīlestību, vecuma un nāves. Izrādē šīs bailes caur vidusšķiras ģimeni, kas ir izaugušas no paša autora pagātnes pieredzes, šajā darbā līdz kaulam atklājot, ko nozīmē būt ģimenei.
Mārtiņa Eihes Tarantīno vērienā iestudētā īru dramaturga Mārtina Makdonas melnā komēdija «Inišmoras leitnants», kam arī pirmizrāde kopā ar skatītājiem bija rudenī, ir skarbu joku, pārpratumu un negaidītu pavērsienu caurvīts stāsts par kāda īru rīkļurāvēja mīlestību pret savu kaķi Tomasu, kas ir stiprāka par mīlestību pret dzimteni, tēvu, māti un ģimeni. Neviens, kas būs darījis pāri Tomasiņam, nepaliks vesels pēc tam, kad par to būs dabūjis zināt Īru Nacionālās atbrīvošanas armijas leitnants Padriks. Gandrīz neviens.
Svarīgi!
Publisko pasākumu apmeklējuma noteikumi šobrīd paredz, ka izrādes apmeklēt klātienē būs iespēja tiem skatītājiem, kuri ir vakcinēti pret Covid-19 un ir pagājušas 14 dienas pēc pilna vakcinācijas kursa pabeigšanas vai trīs nedēļas pēc saņemtas pirmās ražotāja AstraZeneca vakcīnas, kā arī tiem skatītājiem, kuri Covid-19 pārslimojuši pēdējā pusgada laikā.
No 1. jūnija ikvienam ir iespēja elektroniski vietnē www.Covid19sertifikats.lv iegūt digitālu sertifikātu, kas apliecina vakcinācijas vai Covid-19 pārslimošanas faktu. Ierodoties teātrī, skatītājiem būs jāuzrāda personalizēta ieejas biļete kopā ar derīgu personu apliecinošu dokumentu un Covid-19 sertifikātu.