Neatkarīgā iesaka: TOP 5 bezmaksas Pirmās adventes koncerti

© Publicitātes foto

4.lapa

Miers un apcerīgums

Publicitātes foto

Svētdien, 28. novembrī, pulksten 19 ar koncertu Rīgas Domā diriģents Jānis Retenais un Orķestris «Rīga» ieskandinās Pirmo adventi. Koncertā piedalīsies mecosoprāns Ieva Parša, dzeju runās aktrise Ieva Florence.

Bezmaksas ielūgumi (ierobežotā skaitā) uz koncertu pieejami Rīgas Doma, «Biļešu paradīzes» kasēs un www.bilesuparadize.lv. Vecāki (ar Covid-19 sertifikātu) ar bērniem, kuriem nav Covid-19 sertifikāts, var izņemt ielūgumus sēdvietām atsevišķā sektorā.

Koncertā, kas notiks klātienē un būs vērojams arī orķestra «Facebook» un «Youtube» kanālos, miers un apcerīgums mīsies ar enerģiskiem un spožiem mirkļiem.

Programmā iekļauti Latvijā līdz šim neatskaņoti 20. gadsimta amerikāņu komponista Leroja Andersona korāļu aranžējumi diviem - metāla un koka pūšaminstrumentu - ansambļiem. Abu raksturiezīmes izcels arī Riharda Štrausa majestātiski virtuozā «Serenāde op. 7» koka pūšaminstrumentu sastāvam un francūža Kloda Žervē 16.

gadsimtā radītās «Senās franču dejas» - tajās iemirdzēsies orķestra metāla pūšaminstrumentu grupas meistarība, un renesanses laikmeta autentisko skanējumu spilgtinās sitaminstrumenti.

Kopā ar mecosoprānu Ievu Paršu orķestris atskaņos austriešu romantiķa Gustava Mālera četras dziesmas no viņa dziesmu cikliem - «Rikerta dziesmas» ar vācu dzejnieka Frīdriha Rikerta dzeju un «Zēna brīnumrags», kuram iedvesma gūta tāda paša nosaukuma vācu tautasdziesmu krājumā.

Dziesmas balsij un pūtēju orķestrim aranžējis Joss van de Brāks.

Orķestris «Rīga» pilnā sastāvā atskaņos mūsdienu amerikāņu komponista Semjuela Hazo skaņdarbu «Atbalsis» un iezīmēs svētku tuvošanos ar beļģu skaņraža Rolanda Kernena «Ziemassvētku uvertīru».

Plašāka informācija: Orķestra «Rīga» tīmekļvietnē: orkestris.riga.lv.

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Pasākumi

Šis mēnesis Latgalē aizrit kāda nebijuša un varbūt pat unikāla mūzikas un dzejas kopprojekta zīmē – uz vienas skatuves un vienā kultūrtelpā satiekas 20. gadsimta latgaliešu dzeja ar 21. gadsimta latviešu hiphopu. Proti, Seimaņa Putāna dzeja tiek apspēlēta Ūgas, anša, Gustavo un citu hiphopa meistaru radošajā apdarē.