7.lapa
Sestdien, 4. jūnijā, Latvijas Nacionālās Operas Jaunajā zālē pirmizrādi piedzīvos kora mini opera «Babītes Baobabs», kuru iestudējis viens no labākajiem Latvijas amatierkoriem, Babītes pagasta Kultūrizglītības centra jauktais koris «Maska» diriģenta Jāņa Ozola (attēlā) vadībā.
Operas mūzikas autors ir dziedātājs un komponists Jānis Šipkēvics, bet tekstus radījis dzejnieks Marts Pujāts.
«Babītes Baobabs» ir mini opera jauktajam korim, solistiem un instrumentiem - četrrocīgām klavierēm, basģitārai un perkusijām. Latvijas kormūzikā šāda tipa jauniestudējums ir kas nebijis. Un, lai gan jauktais koris «Maska» pazīstams tieši sava neordinārā repertuāra dēļ, mini opera kolektīva repertuārā nonāk pirmo reizi.
«Ar «Babītes Baobabu» būsim pirmais amatierkoris Latvijā, kas klausītājus un skatītājus iepazīstina ar šāda formāta kormūziku. Koris no ierasti stacionāra skaņas avota pārtaps par kustīgu kopumu, kļūstot par daļu no izrādes scenogrāfiskā noformējuma, kas cieši savijas arī ar iestudējuma kustību režiju. «Maskai» šis ir izaicinājums, taču esam priecīgi satraukti par gaidāmo pirmizrādi un ļoti izbaudām mēģinājumu procesu,» stāsta «Babītes Baobaba» idejas autors un kora «Maska» diriģents Jānis Ozols.
Iestudējuma stāsts skatītājus vedīs ceļojumā pa Babītes ezera viļņiem, meklējot tajā augošo baobabu, kura simbolisko nozīmi atklāj kora mini operas mūzikas autors Jānis Šipkēvics: «Tas ir stāsts par to, kā puisis un meitene brauca pāri Babītes ezeram meklēt Babītes baobabu, bet atrada viens otru. Un arī baobabu.»
Kora mini operas kustību režisore ir horeogrāfe un kustību māksliniece Elīna Gediņa, savukārt scenogrāfiju un kostīmus veidojusi scenogrāfe Pamela Butāne. Iestudējuma vizuālā noformējuma galvenais elements ir kora dziedātāju skatuves tērpi. Kustību režija cieši mijiedarbojas ar scenogrāfiju un izmanto mainīgo kora koptēlu iestudējuma stāsta izklāstīšanai.
Pēc pirmizrādes «Babītes Baobabu» plānots izrādīt publikai arī citviet Latvijā.