Neatkarīgā iesaka: TOP 10 notikumi kultūrā no 20. līdz 26. augustam

© F64

3.lapa

Tikšanās ar Kirilu Serebreņņikovu

Publicitātes foto

Svētdien un pirmdien, 21. un 22. augustā, Rīgā, kinoteātrī «Splendid Palace» gaidāms īpašs kinofestivāla «Baltijas pērle» notikums - kinorežisora Kirila Serebreņņikova radošā tikšanās ar interesentiem un filmas «Čaikovska sieva» pirmizrāde.

Kirila Serebreņņikova jaunā filma savu triumfa gājienu sāka ar veiksmīgu startu Kannu kinofestivāla galvenajā konkursā. Kritiķi vienbalsīgi atzīmējuši, ka «Čaikovska sieva» (Krievija, Francija, Šveice, 2022, 143 min.) ir kinorežisora visgrodākā un jutekliskākā filma. Atmosfēriska, smalki montēta, kaislību pārpilna drāma, kas piesaista skatītāju un notur emocionālā spriedzē līdz pat beigu titriem.

Operators: Vladislavs Opeljancs. Lomās: Odins Bairons, Aļona Mihailova, Mirons Fedorovs, Varvara Šmikova, Andrejs Burkovskis, Aleksandrs Gorčiļins, Filips Avdejevs un Jūlija Auga.

Šīs filmas sižeta pamatā ir stāsts par nelaimīgu laulību. Antoņina Miļukova ir neprātīgi iemīlējusies Čaikovskī, kļūst par komponista sievu, nesadzirdot «brālīgās mīlestības» nosacījuma piedāvājumu un nezinot, ka komponists dod priekšroku tuvībai ar vīriešiem. Sieviete, kura izdomājusi sev vietu pasaulē, kurā viņai līdzīgām parasti nebija nekādu grūtību izdarīt pareizo izvēli, apsēstības rezultātā piedzīvo, kā kārotā laulība pēc sešu nedēļu savstarpējas spīdzināšanas turpinās tikai uz papīra un iztēlē. No saprotamajām skumjām pēc neiespējamās laimes rodas stāsts par patoloģisku pieķeršanos.

Vizuāli virtuozā, izsmalcināti mākslinieciski izstrādātā filma valdzina arī ar izcilo Aļonas Mihailovas sniegumu, kuras mocekļa intensitāte lomā atgādina Larsa fon Trīra aktrišu veikumu.

«Ja ar Odinu Bīronu Čaikovska lomā filmā ienāk draudzīgi izkliedēta gaisma, ne uz ko nevērsts, konkrēts vientuļniecisks, ne miesisks šarms, tad Aļonas Mihailovas filigrānajā izpildījumā varones cīņa par titulu iegūst neatvairāmas un, iespējams, visaugstākās kaislības iezīmes - būt savaldzinātai ar to, kas pasaulē nepastāv. Filma ir kā sastērķelētās manšetes, ko Serebreņņikovs ik pa laikam veikli iemērc kādā mērcē. Šis ir aizkustinošs, sirreāls saskares brīdis starp sastērķelēto «idée fixe» un ķermeniskiem sociālajiem taukiem, tas ir filmas nervs, ko ģeniāli izseko un iztramda Vladislava Opeļjanca optiskā acs. Taču tās pamattēma ir pasaules kurlums, kas ir tikai kaitinošas mušas vadošās partijas cienīgs. Pasaules tupums, kas aizspiedis ausis, nogalina nešķirojot - uz vājprāta fona nemanāma kolīzija (ērta amatniecībai, kā jebkura krātuve), kas padara Serebreņņikova filmu par ļoti labu.» /Veronika Hļebnikova./

Līdzekļus, kas tiks saņemti par dalību pasākumā, Kirils Serebreņņikovs pārskaitīs Ukrainas Bēgļu palīdzības fondam.

Video:

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Pasākumi

Šis mēnesis Latgalē aizrit kāda nebijuša un varbūt pat unikāla mūzikas un dzejas kopprojekta zīmē – uz vienas skatuves un vienā kultūrtelpā satiekas 20. gadsimta latgaliešu dzeja ar 21. gadsimta latviešu hiphopu. Proti, Seimaņa Putāna dzeja tiek apspēlēta Ūgas, anša, Gustavo un citu hiphopa meistaru radošajā apdarē.