Parakstīts līgums par "Rail Baltica" posma būvi Lietuvā; izmaksas 55 miljoni eiro

© Foto no "Rail Baltica" trases vizualizācijas

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums "Lietuvos geležinkeliai" piektdien parakstījis 54,762 miljonus eiro vērtu līgumu ar divām Lietuvas kompānijām un vienu Vācijas uzņēmumu par Eiropas platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" posma izbūvi no Kauņas dzelzceļa stacijas līdz Kauņas intermodālajam terminālim.

Šo posmu būvēs uzņēmumu konsorcijs, kurā apvienojušās Lietuvas kompānijas "Hidrostatyba" un "Autokausta" un Vācijas "Leonhard Weiss RTE".

"Uzceļot šo stratēģiski svarīgo savienojumu, [Kauņas rūpnieciskajā rajonā] Palemonā sāks darboties Baltijas valstīs lielākais pa dažādu standartu dzelzceļiem pārvadāto kravu pārkraušanas punkts. Tas ļaus mūsu kompānijai palielināt intermodālo pārvadājumu apjomu, kas ir viens no efektīvākajiem kravu transportēšanas veidiem," paziņojumā presei norādījis "Lietuvos geležinkeliai" ģenerāldirektors Mants Bartuška.

Šai posmā paredzēts izbūvēt 1435 milimetru Eiropas platuma sliežu ceļu deviņu kilometru garumā un rekonstruēt padomju laika platuma - 1520 milimetru - sliežu ceļu, kā arī izbūvēt divus automobiļu tuneļus, viaduktu, troksni slāpējošas sienas, nožogojumus un veikt citus darbus.

Pasaulē

Tagad jau Krievijas, nevis Ukrainas armija izjūt artilērijas un bruņutransporta trūkumu. Trijos kara gados Vladimiram Putinam tā arī ne tuvu nav izdevies ieņemt Kijivu. Briesmīgkaā gaļasmašīna kopš abiem pasaules kariem ieripo ceturtajā gadā, un ASV prezidenta “sadziedāšanās” ar Kremļa tirānu liek domāt, ka diplomātijas frontē būs vēl neprognozējamākas izmaiņas nekā Kurskas apgabalā.

Svarīgākais