Zinātnieki atklāj šausminošas detaļas par "kliedzošo mūmiju”

© Unsplash

Iespējams, ir atrisināts noslēpums, kāpēc senajai ēģiptiešu mūmijai ar iesauku Kliedzošā sieviete ir tik sāpīga sejas izteiksme. Jaunās analīzes liecina, ka viņa nomira, "kliedzot no agonijas", apmēram pirms 3000 gadiem, vēsta "Sky News”.

Pēc ekspertu domām, viņa nāves brīdī varēja pieredzēt retu notikumu, kas pazīstams kā "līķu spazmas” un izraisa cilvēka muskuļu stīvumu, tādējādi iemūžinot ciešanas. Stāvoklis liek muskuļiem sastingt tieši tādā stāvoklī, kādā persona atradās nāves brīdī.

Lai gan tiešs mūmijas nāves cēlonis joprojām ir noslēpums, līķu spazmas parasti ir saistītas ar vardarbīgu nāvi ekstremālos fiziskos apstākļos un intensīvām emocijām.

Kliedzošās sievietes satraucošā sejas izteiksme ir mulsinājusi ekspertus jau 90 gadus.

Taču jaunā analīze, izmantojot skenēšanu, ir atklājusi vairākas jaunas detaļas un apšauba iepriekš pastāvošo uzskatu, ka viņas sāpīgā sejas izteiksme ir sliktas balzamēšanas rezultāts.

Kairas universitātes radioloģijas profesors Sahars Salīms, kurš vadīja pētījumu, sacīja: "Mūmijas kliedzošā sejas izteiksme šajā pētījumā var tikt nolasīta kā līķu spazmas, kas liecina, ka sieviete nomira, kliedzot no mokām vai sāpēm."

Profesors Salīms to raksturo kā "īstu laika kapsulu", kurā saglabāti viņas dzīves pēdējie mirkļi.

Kliedzošā sieviete tika atrasta 1935. gada arheoloģiskās ekspedīcijas laikā Deir el Bahari, netālu no Ēģiptes pilsētas Luksoras, zem labi pazīstama kapa ar nosaukumu "Senmuts”.

Viņai bija melna parūka, kas izgatavota no dateļu palmas šķiedrām, apstrādātām ar kvarca, magnetīta un albīta kristāliem. Uz kreisās rokas trešā pirksta bija divi zelta un sudraba skarabeja gredzeni.

Skenēšana arī parādīja, ka viņa ir zaudējusi vairākus zobus un cietusi no viegla mugurkaula artrīta. Pārbaude liecina, ka viņa būtu bijusi aptuveni 1,5 metrus gara un mirusi 48 gadu vecumā.

Pasaulē

Pēc aviokatastrofas Viļņā publiski tiek izvirzītas iespējamās notikuma versijas . Pēc Lietuvas policijas datiem, lidmašīnai ārēji bojājumi nav redzami, tāpat kā nav informācijas par ugunsgrēku vai sprādzienu lidmašīnas iekšienē . Aviācijas eksperts gan atzīmē, ka ārējie spēki katastrofas izraisīšanai nav nepieciešami – pietiek ar darbības traucējumiem lidmašīnas iekšienē vai apzinātu elektromagnētisko viļņu novirzi, lai mulsinātu pilotus, vēsta Lietuvas TV3.