Ceturtdien, 6. martā, lidmašīna, kurai bija paredzēts lidot no Dubaijas Apvienotajos Arābu Emirātos uz Viļņu, tā arī nepameta lidostu. Pie portāla "Lrytas" vērsās iestrēgušo pasažieru radinieki, kuri ir sašutuši - līdz ceturtdienas vakaram joprojām nebija saņemta palīdzība, atstājot atpūtniekus bezizejā.
"airBaltic" portālam NRA skaidroja, ka visiem šī reisa ietekmētajiem pasažieriem tiek sniegta palīdzība, tostarp piedāvātas alternatīvas lidojumu iespējas, kā arī ēdienu un viesnīcu vaučeri." Ja pasažieri nav saņēmuši kādu no iepriekš piedāvātajiem atbalsta veidiem vai tiem nepieciešama papildu palīdzība, airBaltic laipni aicina viņus sazināties ar mūsu zvanu centru vai vērsties pie mūsu pārstāvjiem lidostā. Ļoti būtiski pieminēt, ka šajā reizē bija vairākas grupas, kas iegādājās lidojumus caur ceļojumu aģentūrām. Diemžēl daudziem grupu pasažieriem nav norādīta personīgā kontakt/saziņas informācija, bet tikai ceļojumu aģentūras dati, kas ierobežo "airBaltic" iespējas tiešā veidā savlaicīgi informēt visus ietekmētos pasažierus. Tāpēc mēs esam sazinājušies ar visām aģentūrām, lai tās informētu savus klientus," informē "airBaltic".
Tomass (vārds mainīts) Lietuvas portālam "lrytas.lt" stāsta, ka situācija Dubaijas lidostā padarījusi atvaļinājuma pieredzi rūgtu.
Pēc intervējamā teiktā, viņa sievas un meitas ceļojums beidzies, pirms tas vispār sācies. Vīrietis stāsta, ka, izejot ierasto lidostas pārbaudi, viņa ģimeni lidmašīnā pavadījusi apkalpe un kopā ar citiem pasažieriem gaidījusi atļauju pacelties. Tomēr lidmašīna nepacēlās, un atpūtnieki bija spiesti sēdēt savās vietās divas stundas, pēc tam apkalpe bez papildu paskaidrojumiem pavadīja viņus atpakaļ uz lidostu
Lidmašīna no AAE, kurai bija jānolaižas Viļņā, tā arī nepacēlās, un Viļņas lidostas mājaslapā tika ziņots, ka reiss ir atcelts.
Aviokompānija "airBaltic" ziņu portālam "Lrytas" apstiprināja , ka reiss no Dubaijas uz Viļņu atcelts lidmašīnas par satiksmes informāciju atbildīgās sistēmas kļūmes dēļ, kas ir ierobežota konkrētā gaisa telpā.
"Lidaparāts ir sertificēts, lai veiktu lidojumus zemākos līmeņos Eiropas gaisa telpā, neapdraudot lidojumu drošību. Tomēr izbraukšana no AAE nav atļauta vietējo ierobežojumu dēļ. "airBaltic" pilnībā ievēro pašvaldību ierobežojumus un bija spiests atcelt lidojumu," norāda kompānijas pārstāvji. Viņi arī sacīja, ka aviokompānija cietušajiem pasažieriem nodrošinās alternatīvas lidojumu iespējas, kā arī ēdināšanas un viesnīcas kuponus. "Mēs esam apņēmušies nodrošināt, lai mūsu pasažieri saņemtu nepieciešamo palīdzību. Ja cietušajiem pasažieriem nepieciešama papildu palīdzība, aicinām sazināties ar mūsu zvanu centru," teikts uzņēmuma komentārā.
Taču Dubaijas lidostā iestrēgušie lietuvieši apgalvo, ka aviokompānija viņus pametusi likteņa varā. Viņi nepiedāvāja ne jaunu lidojumu, ne viesnīcu, ne ūdeni. "Manai ģimenei bija jādodas prom no rīta, pulksten 9 pēc AAE laika, taču viņi joprojām ir iesprostoti lidostā. Un trakākais ir tas, ka viņiem netika piedāvāta nekāda palīdzība: ne alternatīvie lidojumi, ne viesnīca. Visa grupa vienkārši palika bezizejā. Nesaprotu, kāpēc "airBaltic" šo problēmu nerisina. Aviokompānija saviem klientiem nepiedāvāja ūdeni vai pusdienas. Absolūti nekādas palīdzības. Cilvēki nokavēja savus pārsēšanās lidojumus, notiekošais ir traģēdija," saka vīrietis, kurš joprojām gaida savu ģimeni Viļņā. Tomass stāsta, ka ģimene ceļojumu uz Dubaiju iegādājusies ar tūroperatora "Novaturas" starpniecību.
Aviokompānija "airBaltic" atvainojas saviem klientiem nosūtītajā komentārā. "Kā jau minējām, cietušajiem pasažieriem tiek sniegta palīdzība, tostarp alternatīvas lidojumu iespējas, kā arī ēdināšanas un viesnīcas kuponi. Ja viņi nav saņēmuši iepriekš sniegto palīdzību vai viņiem nepieciešama papildu palīdzība, lūdzu, sazinieties ar mūsu zvanu centru vai mūsu pārstāvjiem lidostā," raksta uzņēmuma pārstāvji.
Uzņēmuma komunikācijas vadītāja Migle Bielinīte apstiprināja, ka daļa pasažieru bijuši "Novaturas" klienti.
"Tā kā ar aviopārvadātāja lēmumu tika atcelts šodien plānotais reiss no Dubaijas uz Viļņu, šajā gadījumā pārvadātājam ir jāpiedāvā pasažieriem alternatīvi lidojumu laiki. Ar šo reisu bija paredzēts ceļot arī dažiem mūsu klientiem, tāpēc, tiklīdz uzzinājām par situāciju, sazinājāmies ar pārvadātāju un pastāvīgi sazināmies par viņu situāciju. Kad būsim saņēmuši apstiprinātu informāciju par jaunajiem lidojumu laikiem un citu ceļojuma informāciju, mēs to nodosim saviem klientiem. Mēs atvainojamies, ka viņiem ir sagādātas neērtības aviokompānijas atceltā lidojuma dēļ," nosūtītajā komentārā saka M. Bielinīte.
Pēc jaunākās esošās informācijas, daļa "Novaturas" klientu jau ir izlidojuši ar aviokompānijas piedāvātajiem alternatīvajiem reisiem, savukārt pārējiem pārvadātājs vēl meklē ērtākos atgriešanās variantus.
"Kad esam apstiprinājuši informāciju par lidojumiem un ceļojumu biļetēm, mēs to pēc iespējas ātrāk paziņojam klientiem vai nu tieši, vai ar starpnieku aģentu starpniecību, no kuriem klienti iegādājās ceļojumu."
Pēc aviokompānijas apstiprinājuma, ja dažiem klientiem alternatīvie lidojumi tiks pārcelti uz vēlāku datumu, viņiem tiks nodrošināta nakšņošana. Sīkāku informāciju par to sniegs aviokompānijas apkalpošanas uzņēmums pašā Dubaijas lidostā. "Klienti par to jau ir informēti, norādot, kur tieši lidostā par to jāvēršas," sacīja "Novaturas" komunikācijas vadītāja M. Bielinīte.