Sarunu atšifrējumu atklāj šokējošus faktus nogrimušā kruīza kuģa lietā

Lainera "Costa Concordia" kapteinis pieķerts melos, pamatojoties uz atrastiem telefona ierakstiem ar krasta apsardzi.

Divu telefona sarunu laikā kapteinis Frančesko Skettino (Francesco Schettino) apgalvo, ka pats personīgi kontrolē evakuācijas procesu, un vairākums pasažieru jau pametuši kuģi. Vienlaikus viņš jauc datus, cik cilvēku vēl palicis uz klāja, un nevar pateikt, kurā vietā atrodas un ar ko nodarbojas.

Pēc aculiecinieku teiktā, runājot ar krasta apsardzi, Skettino jau atradies drošībā uz vienas no piekrastes klintīm. Sarunas sākumā kapteinis atzinies, ka pametis kuģi, taču no sava teiktā atkāpjas, kad viņam tiek paziņots, ka avārijā ir bojā gājušie. Skettino sāk apgalvot, ka nav vēl pavisam pametis kuģi, bet pēcāk sāk interesēties, cik ir upuru. «To es jums jautāju, kapteini! – kliedzot viņam atbild Livorno krasta apsardzes oficieris. «Nekavējoties atgriezieties uz klāja un ziņojiet visas detaļas! Vai jūs esat jau nolēmis doties mājās, bailēs no tumsas?» sarunu citē Lenta.ru.

Sarunas nobeigumā Skettino apsolās izpildīt pavēli un atgriezties. Taču izmeklēšanas rezultāti liecina, ka kapteinis izrāpies krastā un aizbraucis no katastrofas vietas ar taksi. Drīzumā viņš tika aizturēts. Skettino izvirzītas apsūdzības par nolaidību un iepriekš neplānotu slepkavību.

Naktī uz 14. janvāri kruīza kuģis Costa Concordia uzskrēja uz klints Tirēnu jūrā. Uz kuģa bija aptuveni 3 200 pasažieru un vairāk nekā tūkstotis apkalpes personāla. Līdz šim oficiāli paziņoja par sešiem bojāgājušajiem, vairāki desmiti cilvēku tika ievainoti. Baumas par to, ka tika atrasts septītais mirušais, tika noliegtas.

Pasaulē

Pēc aviokatastrofas Viļņā publiski tiek izvirzītas iespējamās notikuma versijas . Pēc Lietuvas policijas datiem, lidmašīnai ārēji bojājumi nav redzami, tāpat kā nav informācijas par ugunsgrēku vai sprādzienu lidmašīnas iekšienē . Aviācijas eksperts gan atzīmē, ka ārējie spēki katastrofas izraisīšanai nav nepieciešami – pietiek ar darbības traucējumiem lidmašīnas iekšienē vai apzinātu elektromagnētisko viļņu novirzi, lai mulsinātu pilotus, vēsta Lietuvas TV3.