Sāk "Costa Concordia" pacelšanas darbus

Šodien pie Itālijas rietumu krasta sāksies avarējušā kruīzu kuģa Costa Concordia pacelšanas darbi.

Pašlaik glābēji ir apskatījuši gandrīz visas neapplūdinātas kuģa telpas un tagad uzskata, ka cerību atrast izdzīvojušos gandrīz nav, raksta BBC.

Līdz šim ir atrasti 11 bojāgājušie, bet vēl 20 cilvēki tiek uzskatīti par bezvēsts pazudušiem.

Tūlīt pēc paziņojuma par glābšanas operācijas beigām holandiešu kompānijas SMIT speciālisti sāks izsūknēt vairāk nekā 2 000 tonnas degvielas no 17 degvielas tvertnēm. Firmas pārstāvji apgalvo, šiem darbiem vajadzēs vairākas nedēļas.

17. janvārī Itālijas tiesa nolēma kā drošības līdzekli kruīzu kuģa Costa Concordia kapteinim Frančesko Sketino (Francesco Schettino) noteikt mājas arestu. Viņam ir izvirzītas apsūdzības cilvēku nonāvēšanā, kā arī par to, ka viņš atstājis kuģi, lai gan nebija pabeigta cilvēku evakuācija.

Kapteinis atzina, ka viņš ir pieļāvis kļūdu, pietuvojoties Džiļjo salai. «Es nezinu, kāpēc tā notika. Esmu savu ideju upuris,» atsaucoties uz laikrakstu La Repubblica raksta Lenta.ru.

Sketino norāda, ka viņš pārāk vēlu bija pieņēmis lēmumu pagriezties, tādēļ kuģis uzgājis uz sēkļa. Sākumā kapteinis paziņoja, ka kuģis sadūrās ar rifiem, kuri nebija atzīmēti uz kartes, bet vēlāk trīs stundu garās nopratināšanas laikā Sketino teica, ka viņš gribēja pasveicināt savu draugu, kurš dzīvo šajā salā. Kapteinis runāja ar viņu pa telefonu sadursmes brīdī.

Pasaulē

Pēc aviokatastrofas Viļņā publiski tiek izvirzītas iespējamās notikuma versijas . Pēc Lietuvas policijas datiem, lidmašīnai ārēji bojājumi nav redzami, tāpat kā nav informācijas par ugunsgrēku vai sprādzienu lidmašīnas iekšienē . Aviācijas eksperts gan atzīmē, ka ārējie spēki katastrofas izraisīšanai nav nepieciešami – pietiek ar darbības traucējumiem lidmašīnas iekšienē vai apzinātu elektromagnētisko viļņu novirzi, lai mulsinātu pilotus, vēsta Lietuvas TV3.