Spānijas policija piektdien paziņoja, ka oficiāli aizturējusi avarējušā vilciena mašīnistu, kurš varētu būt vainojams 78 cilvēku bojāejā trešdien notikušajā katastrofā.
Policija pavēstījusi, ka mašīnists Fransisko Hosē Garsons Amo tiek turēts aizdomās par noziedzīgu nolaidību.
"Viņš ir aizturēts kopš [otrdienas] plkst.20.00. Viņš apsūdzēts noziegumos, kas saitīti ar nelaimes gadījumu," žurnālistiem sacīja Galisijas reģiona policijas priekšnieks Haime Iglesiass.
Tiesnesis otrdien uzdeva policijai slimnīcā esošo mašīnistu nopratināt, jo izplatījās ziņas, ka vilciens katastrofas brīdī divkārt pārsniedzis maksimālo pieļaujamo ātrumu.
Kā ziņots, mašīnists Amo jau agrāk sociālajos tīklos lielījies, ka ar vilcieniem pārsniedz ātrumu.
Katastrofas brīdī vilciens braucis ar ātrumu 190 kilometri stundā, lai gan attiecīgajā ceļa posmā maksimālais pieļaujamais ātrums bija 80 kilometri stundā.
Pagājušā gada martā 52 gadus vecais Amo savā "Facebook" lapā izlika fotogrāfiju ar vilciena spidometru, kurš rādīja ātrumu 200 kilometri stundā. Viens no mašīnista draugiem atstāja komentāru ar lūgumu piebremzēt, uz ko Amo atbildēja, ka vēl nav pārsniedzis robežu.
Viņam arī tika atgādināts, ka viņš var zaudēt licenci, ja nacionālā gvarde pamanīs pārkāpumu, uz ko viņš atbildēja: "Iedomājieties, kāds tas ir kaifs - pabraukt garām nacionālajai gvardei tā, ka viņu radari iziet no ierindas. Ha-ha, sods RENFE (dzelzceļa kompānija) būs milzīgs."
Fotogrāfijas dienu pēc avārijas no sociālā tīkla tika dzēstas.
Trešdien notikušajā katastrofā dzīvību zaudēja 78 cilvēki un 178 guva ievainojumus. Iepriekš tika ziņots, ka gājuši bojā 80 cilvēki, taču policija upuru skaitu vēlāk atkal pazemināja.
Spānijas mediji pēc katastrofas uzreiz izteica minējumus, ka katastrofa notikusi ātruma pārsniegšanas dēļ.
"Es ceru, ka neviens nav miris, jo tas gulsies uz manas sirdsapziņas," mašīnists sacījis vilciena sakaru sistēmā dažus mirkļus pēc avārijas, kad notikušā mērogs vēl nav bijis zināms.
"Mēs visi esam cilvēki, mēs visi esam cilvēki," sacījis mašīnists, kurš bijis iesprostots vilciena kabīnē, un tad sācis sūdzēties par sāpēm muguras un ribu rajonā.
Avārija notika uz dzelzceļa ātrgaitas posma aptuveni četrus kilometrus no Santjago de Kompostelas stacijas, vilcienam lielā ātrumā līkumā noskrienot no sliedēm un ietriecoties betona sienā.
No sliedēm noskrējis "Alvia" modeļa vilciens, kas spēj braukt gan pa ātrgaitas, gan parastajām līnijām.
Tā ir smagākā dzelzceļa katastrofa Spānijā kopš 1972.gada, kad Andalūzijā valsts dienvidos dzīvību zaudēja 77 cilvēki. 1944.gadā vilciena avārijā starp Madridi un Galisiju gāja bojā simtiem cilvēku.