"Volkswagen" pārstās ražot leģendārās "vabolītes"

© Scanpix

Autobūves uzņēmums "Volkswagen" ceturtdien paziņoja, ka tas 2019.gadā beigs ražot slavenos "vabolītes" formas automobiļus, bet pirms tam izlaidīs divus pēdējos šādu automobiļu modeļus.

Šis lēmums pieņemts laikā, kad "Volkswagen" liek uzsvaru uz elektromobiļu un uz ģimenēm orientētu lielāku automašīnu būvēšanu, sacīja "Volkswagen Group of America" vadītājs Hinrihs Vebkens.

Viņš tomēr neizslēdza iespēju, ka "vabolīte" kādreiz var pieredzēt atdzimšanu, un atsaucās uz kompānijas 2017.gada lēmumu izlaist mainīta modeļa "Volkswagen Bus".

"Nekad nesaki "nekad"," teica Vebkens savā paziņojumā.

"Volkswagen" plāno piedāvāt divus pēdējos "vabolīšu" modeļus - gan kupejas tipa automobili, gan spēkratu ar paceļamu jumtu. Šie modeļi ietvers atsauces uz agrākām versijām, un to cena būs no 23 045 ASV dolāriem uz augšu.

Scanpix

""Vabolītes" zaudēšana pēc trim paaudzēm, apmēram septiņiem gadu desmitiem, izraisīs daudz emociju no "vabolītes" daudzo uzticamo fanu puses," sacīja Vebkens.

"Vabolīšu" debija ASV notika pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados, un tās populatizēja Disneja kinostudijas 1968.gada filma "The Love Bug" ("Mīlas kukainis").

To pārdošana ASV tika pārtraukta 1979.gadā, bet šo automobiļu ražošana turpinājās Meksikā un Brazīlijā. "Volkswagen" 1997.gadā ASV sāka ražot "jauno vabolīti" ("New Beetle").

"Vabolītes" pirmsākumi tomēr saistās ar nacionālsociālistu varas laiku Vācijā, kad autobūves inženieris Ferdinands Porše izstrādāja šo automobili ar Ādolfa Hitlera atbalstu.

Pasaulē

Pēc aviokatastrofas Viļņā publiski tiek izvirzītas iespējamās notikuma versijas . Pēc Lietuvas policijas datiem, lidmašīnai ārēji bojājumi nav redzami, tāpat kā nav informācijas par ugunsgrēku vai sprādzienu lidmašīnas iekšienē . Aviācijas eksperts gan atzīmē, ka ārējie spēki katastrofas izraisīšanai nav nepieciešami – pietiek ar darbības traucējumiem lidmašīnas iekšienē vai apzinātu elektromagnētisko viļņu novirzi, lai mulsinātu pilotus, vēsta Lietuvas TV3.