Īlons Masks ar savu nostāju sabojājis “Tesla” pārdošanas rādītājus

© Unsplash

Autoražotāja “Tesla” pārdošanas apjomi Eiropā ir piedzīvojuši dramatisku kritumu, jo uzņēmuma īpašnieks turpina paust publisku atbalstu galēji labējām partijām un politiskajām figūrām, vēsta "thelondoneconomic.com".

Vācijas transportlīdzekļu pārvaldes publiskotā statistika liecina, ka Maska elektroauto (EV) zīmola pārdošanas apjomi janvārī ir samazinājušies par gandrīz 60 procentiem, salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā.

Francijā pagājušajā mēnesī automobiļu rūpniecība reģistrēja 63% samazinājumu, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu.

Apvienotajai Karalistei klājās nedaudz labāk, lai gan, saskaņā ar Automobiļu ražotāju un tirgotāju biedrības datiem, janvārī reģistrācija joprojām samazinājās par gandrīz astoņiem procentiem.

Eksperti norāda, ka, lai gan ir vilinoši par reģistrācijas samazināšanos vainot tikai Maska saistību ar galēji labējiem, tas nav vienīgais faktors.

“Tesla” darbība Eiropā ir bijusi dažādu protestu objekts, savukārt konkurējošo EV zīmolu izaugsme ir spēcīga.

Apvienotajā Karalistē Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu ražotājs BYD novēroja reģistrācijas pieaugumu par 550% līdz 1614 transportlīdzekļiem, bet Vācijā - par 69%.

Ķīnas koncerniem un Zviedrijas “Volvo” kopīgi piederošais zīmols “Polestar” baudīja 216% pieaugumu Apvienotajā Karalistē un 113% Vācijā, bet salīdzinājumā ar “Tesla” tika pārdots nelielā skaitā.

BYD daudzās teritorijās ir lētāki nekā “Tesla”.

Politika

Rīt, 8.februārī, Latvijā sākas priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms pašvaldību vēlēšanām, kas ilgs līdz vēlēšanu dienai - 7.jūnijam. Šajā periodā aģitācijas veicējiem, plašsaziņas līdzekļiem un citām iesaistītajām pusēm jāievēro priekšvēlēšanu aģitācijas veikšanas noteiktā kārtība un ierobežojumi, tostarp jāņem vērā divas jaunas prasības, kas noteiktas Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā un kas saistītas ar mākslīgā intelekta izmantošanu politiskajās reklāmās.