Kāda iedzīvotāja interneta veikalā iegādājusies sejas maskas, taču neuzskata tās par kvalitatīvām un atgriezt tās nevarot.
"Saņemot maskas, pārbaudīju to kvalitāti, mēģinot caur masku nopūst sveci un pūšot caur to dezodorantu. Abi mēģinājumi bija neveiksmīgi - attiecīgi kvalitāte pievīla. Sazinājos ar uzņēmumu, bet viņi man sacīja, ka maskas ir higiēnas prece, kas nozīmē, ka šajā gadījumā 14 dienu laika tās nevar atgriezt atpakaļ, neatkarīgi no tā, ka tās iegādātas internetā, kas arī ir taisnība.
Bet tas, kas mani uztrauc, - noteikti lielākā daļa patērētāju šīs maskas nepārbauda un lieto, uzticoties ražotājam, lai gan tas nekur nav noteicis, ka tām pēc kvalitātes rādītājiem ir jābūt tādām, lai, piemēram, caur to nenopūstu sveci.
Sāku draudēt ar to, ka esmu gatava iet arī uz masu medijiem, uzreiz man solīja atgriezt naudu. Sapratu, ka, ņemot vērā esošo situāciju, nevar šo šādi atstāt, jo tomēr mēs pandēmijā esam atkarīgi viens no otra, no noteikumu ievērošanas utt. Ja cilvēks it kā ievēro noteikumus, lietojot masku, kuru nav pārbaudījis, no tās tiešām nav nekādas jēgas. Manuprāt, uzņēmums šajā situācijā maldina patērētājus un izmanto šo situāciju savā labā. Nesmuki, nesmuki, nesmuki!" sašutumu "Bez Tabu Sūdzību dēlī" pauž Antra.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs iesaka izvēlēties Eiropas Standartizācijas iestādes (CEN) vadlīnijām vai citiem atzītiem standartiem atbilstošas higiēnas maskas.
Pārdošanai paredzēto higiēnisko sejas masku iepakojumam jābūt skaidri un noturīgi marķētam ar turpmāk sniegto informāciju, vai tai jābūt skaidri salasāmai caur iepakojumu, ja tas ir caurspīdīgs.
Papildus jābūt nodrošinātai lietošanas instrukcijai, kurā iekļauta informācija, piemēram, par tīrīšanas instrukciju (mazgāšana, žāvēšana), atkārtoti lietotajām maskām maksimālais tīrīšanas ciklu skaits, kā arī brīdinājumiem par masku lietošanas un kopšanas ierobežojumiem, kā arī to pareizu lietošanu.