Aizvadītajā nedēļā tika apstiprināts ES finansējums autobusu iegādei lauku reģionos, kas nodrošinātu skolēnu pārvadājumus. Tiktāl viss būtu labi, tomēr sabiedrībā viļņošanos izsauc noteikumi - autobusiem jābūt bezemisijas jeb elektsikajiem un tikai tad iespējams saņemt ES finansējumu.
Tēma ir aktualizēta mikroblogošanas vietnē "X": "Obligāti spiež pirkt "zaļos" busus. Bet Vācija prasa pagarināt laiku, kurā vēl var lietot iekšdedzes dzinēja transportu, Rīga pieredzējusi, ka elektrobusā tāpat jālej dīzelis, kaut salona apsildei un tāpat švaki; aukstumā problēmas ar daļu busu bija arī Oslo. Bet mums tik jāpērk!"
Komentētāji piekrīt viedokļa paudējam: "Mja. Jancīga visa tā darīšana. Ziemā nekam derīgi, bet vasarā taču brīvlaiki un tāpat nekur tālu neaizbraukt. Droši vien pieražoti ir un tagad meklē malējos kam nogrūst. Lietderīgi vai nederīgi, tas nevienu vairs neinteresē."
"Rīgā sēdošie ierēdņi ir izdomājuši kā “labāk un pareizāk” organizēt dzīvi reģionos, tāpēc no slēgtajām lauku skolām bērni uz citu skolu noteikti jāved ar elektroautobusu! Diemžēl izvēlēties hibrīddzinējus šie ierēdņi neļauj! Kāpēc tā, neviens no VARAM paskaidrot nevar…!"
Autors turpina: "Jā, nu man šis bija nepatīkams atklājums. Es tomēr tajā redzu izteiktu verdziskumu un ļoti lielu tuvredzību. Vienlaikus es nesaprotu, kādēļ mediji tūdaļ "nepienagloja" arī VARAM pie ziņu dēļa. Manā izpratnē zaļināšanu var panākt arī mūsu apstākļiem piemērotā veidā."
"Ir sanācis ar vienu otru pašvaldības iepirkumu speciālistu aprunāties. Spiediens no deputātiem ir liels, jo uz viņiem, savukārt, spiež VARAM, motivējot izmantot fondu programmu."
Obligāti spiež pirkt "zaļos" busus. Bet Vācija prasa pagarināt laiku, kurā vēl var lietot iekšdedzes dzinēja transportu, Rīga pieredzējusi, ka elektrobusā tāpat jālej dīzelis kaut salona apsildei un tāpat švaki; aukstumā problēmas ar daļu busu bija arī Oslo. Bet mums tik jāpērk! https://t.co/hrLmNW3pPh
— Frederiks Ozols (@incaustum) January 28, 2024