Ar katru gadu Latvijā pieaug iepirkšanās internetā. Un pēdējos gados tieši viedierīcēs tiek patērēts ilgākais laiks, pētot preču sortimentu un veicot pirkumus. Šo tendenci apstiprina arī pētījumu kompānijas RAIT dati – Latvijā pērn 65 procenti interneta lietotāju ar viedtālruņa starpniecību ir meklējuši sev tīkamo preci, savukārt Lietuvā un Igaunijā to darījuši attiecīgi 70 procenti un 64 procenti.
Centrālās statiskas pārvaldes dati liecina, ka, atrodoties ārpus mājas vai darbavietas, internetu viedierīcē izmanto 75,2 procenti Latvijā dzīvojošo. Tas ir par trešdaļu vairāk nekā 2013. gadā, kad to tiešsaistes iespējas mobilajos telefonos, klēpjdatoros, planšetēs un citās viedierīcēs izmantoja 57,1 procents iedzīvotāju.
Latvijā katrs otrais iedzīvotājs (55 procenti) kaut reizi dzīvē ir veicis pirkumus internetā, iegādājoties preces vai pakalpojumus personiskām vajadzībām, atklāj statistikas dati par 2018. gadu. Aktīvākās tiešsaistes pirkumu izmantotājas ir Rīgā dzīvojošas jaunas dāmas ar augstāko izglītību, kas jau ir atradušas darbu. Visbiežāk tiešsaistē pirkti apģērbi, sporta un mājsaimniecības preces, biļetes uz pasākumiem. Tajā pašā laikā tikai 13 procenti Latvijas uzņēmumu (ar darbinieku skaitu virs 10) savas preces vai pakalpojumus pārdod tiešsaistē.
Savukārt, analizējot jaunākos datus par viedierīcēm, kas izmantotas pirkumiem internetā, secināts, ka preču pētīšanai un pirkumu veikšanai joprojām tiek izmantots arī dators, tomēr augšupejošu tendenci uzrāda tieši mobilās ierīces, liecina 220.lv pētījums.
220.lv izpilddirektors Raimonds Žilēns (Raimondas Žilēnas) skaidro, ka šāds pieaugums ir sasniegts, jo nozares uzņēmumi kopumā aktīvi pilnveido mobilās aplikācijas un cenšas tās padarīt pēc iespējas vienkāršākas lietošanai.
«Arī mēs nepārtraukti strādājam, lai iepirkšanās ar viedtālruni būtu maksimāli ērta un vienkārša, jo jau šobrīd novērojams izteikts kāpums pirkumiem, kuri veikti no mobilajām ierīcēm. Viedtālruņu loma mūsu ikdienā tikai palielinās, un jāatzīst, ka mobilās aplikācijas attīstīšana e-komercijā ir viens no svarīgākajiem konkurences stūrakmeņiem, tāpēc nemitīgi sekojam līdzi jaunākajām tendencēm un pilnveidojam aplikācijas lietojamību. Piemēram, mobilā aplikācija tāpat kā sociālie tīkli ir lielisks rīks, lai pircēji varētu sniegt savas rekomendācijas vai dalīties ar savu iepirkšanās pieredzi. Aplikācijai ir jāiet roku rokā ar piedāvātā sortimenta paplašināšanu un daudzveidību,» uzsvēra R. Žilēns.
220.lv apkopotā informācija liecina, ka pirkumu veikšanas aktīvākais laika posms ir dienas pirmā puse, proti, no pulksten 10.00 līdz 14.00. Gada griezumā visvairāk pirkumu tiek veikts novembrī un decembrī, kad iepirkšanās internetā neapsīkst līdz vēlam vakaram. Vēl novērots, ka cilvēki vasarā iepirkšanos internetā biežāk veic darbdienās, savukārt sestdienās, svētdienās un piektdienu vakaros ir novērota viszemākā interneta pircēju aktivitāte.
Pigu Grupas tiešsaistes veikalos Latvijā un Igaunijā (attiecīgi 220.lv un Kaup24.ee) katru trešo minūti tiek nopirkts viens produkts, savukārt Lietuvā viens produkts tiek nopirkts katru minūti.