Šmits: Ir produkti, kuriem uzcenojums ir samērīgs, bet ir arī produkti ar 100%, 170% un 300% uzcenojumu

© Ģirts Ozoliņš/F64

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) aicinājumam atklāt, kur un kādi produkti tiek tirgoti ar 300% uzcenojumu, varētu atsaukties tikai tad, ja tirgotāji piekrīt kopīgi ar ražotājiem un piegādātājiem atklāt pārtikas produktu piecenojumus, aģentūrai LETA sacīja zemkopības ministrs Didzis Šmits (AS).

Taujāts par LPTA lūgumu atsaukt viņa iepriekš publiski pausto par 300% uzcenojumu pārtikas produktiem vai minēt konkrētus piemērus, Šmits norādīja, ka nepieciešams precizējums no LPTA puses, vai šis aicinājums apliecina tirgotāju gatavību kopīgi ar ražotājiem un piegādātājiem atklāt patērētājiem to, kā veidojas preces cena.

"Līdz šim tieši tirgotāji bija tie, kuri, pamatojoties uz komercnoslēpumu, šos datus, kuri viņiem ir vislabāk pieejami, nebija gatavi atklāt," uzsvēra ministrs.

Viņš norādīja, ka viņa kā nozares ministra rīcībā ir "virkne datu" ar konkrētiem uzņēmumiem un produktu nosaukumiem, bet šo datu atklāšanu liedz komercnoslēpums starp tirgotājiem un ražotājiem. Šmits kā piemēru, neatklājot konkrētus ražotājus un produktus, minēja produktu, kuru ražotājs tirgotājam pārdod par 0,60 eiro, bet kura cena veikala plauktā ir 2,45 eiro.

Vienlaikus viņš apliecināja, ka viņam ir skaitļi par dažādām nozarēm un produktiem, tostarp ir produkti, kuriem uzcenojums ir samērīgs, bet ir arī produkti ar 100%, 170% un 300% uzcenojumu.

Šmits uzsvēra, ka kamēr nav pilnas pārliecības, ka LPTA biedri ļauj viņu uzņēmumu ietvaros atklāt konkrētās preces un to piecenojumus, viņš "pārtikas ražotājus uz sitiena nenoliks".

Vienlaikus ministrs pauda gatavību, jau nākošajā dienā pēc šādas atļaujas saņemšanas, jautājumu risināt, bet vispirms vajadzētu LPTA atbildi.

Svarīgākais