Šomēnes publiskotie īru lidsabiedrības Ryanair noteikumi, kas paredz nedēļu pirms gaidāmā lidojuma pārtraukt aviobiļešu tirdzniecību visos reisos uz Latviju un Lietuvu un no tām, ieviesti jau pagājušā gada pavasarī.
Pagājušajā mēnesī Rīgā pulcējās pussimts aviokompāniju pārstāvji, kuri sprieda, kā novērst maksājumu karšu krāpniecības riskus.
Lidsabiedrība paziņojusi, ka rezervācijas ierobežojumi attieksies uz pasažieriem, kuri veic biļešu rezervāciju Latvijā un Lietuvā, jo atklājies, ka šajās Baltijas valstīs interneta krāpnieki uzdarbojas aktīvāk nekā citās aviofirmas rezervācijas vietnēs.
«Tas neattiecas tikai uz Latvijas un Lietuvas iedzīvotājiem, bet gan uz visiem šā maršruta klientiem. Turpmāk biļetes būs jāpērk agrāk, tas dos aviokompānijai laiku pārliecināties, ka pirkumam izmantotā karte pieder pasažierim un darījums nav krāpniecisks, tādējādi liedzot iespēju izmantot biļeti cilvēkiem, kas to iegādājušies ar viltotām kartēm,» Neatkarīgajai stāsta maksājumu karšu darījumu apstrādes uzņēmuma First Data izpilddirektore Baltijas valstīs Zanda Brīvule Jansone.
Viņa norāda, ka maksājumu kartes, kas tiek izmantotas krāpniecisko darījumu veikšanai, pārsvarā ir izdotas ārvalstīs. «First Data aviokompānijām piedāvā risinājumus, kas ļauj samazināt problēmu, kad īsi pirms reisa pirkto aviobiļešu apmaksai pasažieris izmanto svešu vai viltotu kartes informāciju, kas ir diezgan tipisks krāpniecības veids. Arī lidsabiedrība Ryanair savā paziņojumā ir minējusi, ka noslēgusi līgumu ar uzņēmumu, kas šo problēmu palīdzēs risināt,» norāda Z. Brīvule Jansone.
Rīgas lidostas preses sekretāre Sarmīte Bunka-Brilijonka stāsta, ka tie pasažieri, kuri vēlas iegādāties biļetes īsi pirms lidojuma, to var izdarīt lidostā, ja reisā ir pieejamas brīvas vietas, jo lidostai šādu ierobežojumu nav.
Savukārt maija sākumā Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic Rīgā pulcēja vairāk nekā 50 aviokompāniju ekspertu, kas specializējas maksājumu un norēķinu karšu drošības jautājumos. Septītajā Eiropas aviokompāniju konferencē krāpniecības novēršanas jautājumos dalībnieki aplūkoja tādas tēmas kā izvairīšanās no kibernoziegumiem, maksājumu karšu krāpniecības novēršana, maksājumu stratēģijas un pasaules jaunākās tendences krāpšanas risku samazināšanā. To, ka šī nav lokāla problēma vai izteikta Baltijas valstīm, apliecina dalībnieku pārstāvniecība. Konferencē piedalījās pārstāvji no Starptautiskās gaisa transporta asociācijas un lidsabiedrībām British Airways, Aeroflot, easyJet, Czech Airlines, Finnair, Iberia, SAS, Turkish Airlines, Virgin Atlantic un citām.