Latvijā par uzticamiem visbiežāk sevi dēvē četrdesmitgadīgie

Latvijā sevi par ļoti uzticamiem visbiežāk dēvē 40-49 gadus vecie iedzīvotāji, liecina "Lattelecom" veiktais pētījums par lojalitātes uztveri un uzticēšanos preču un pakalpojumu sniedzējiem. Par uzticamiem sevi uzskata puse iedzīvotāju šajā vecumā.

Savukārt lielākais skaits cilvēku, kas sevi nodēvējuši par neuzticamiem, ir vecumā no 15-19 gadiem (12%) un virs 50 gadiem (11%).

Lojalitāte preču vai pakalpojumu sniedzējiem esot cieši saistīta ar respondenta pašvērtējumu uzticamības jomā. Jo augstāk respondents vērtējis savu uzticamību, jo spēcīgāka ir viņa lojalitāte pret preču vai pakalpojumu pārdevējiem.

Augstākā lojalitāte ir finanšu sektoram jeb bankām, kam lojāli ir 76% respondentu. Bankām seko telekomunikāciju un interneta pakalpojumu sniedzēji, kam lojāli ir 70% iedzīvotāju. Televīzijas kanāliem lojāli ir 66%, auto markām - 64%, pārtikas produktiem - 63%, apģērba zīmoliem - 51% aptaujāto.

Aptaujas dati liecina, ka Latvijas iedzīvotāji par galvenajiem nosacījumiem lojalitātei un atkārtotiem pirkumiem no pakalpojuma sniedzēja vai preču pārdevēja uzskata nemainīgi labu kvalitāti (92%), patīkamas atmiņas jeb pieredzi (86%) un atlaides jeb īpašus piedāvājumus (84%).

"Lattelecom" komercdirektore Kerli Gabriloviča norāda, ka īpašie piedāvājumi jeb īpašās attiecības, ko uzsver cilvēki, ir apliecinājums, ka uzņēmumu lojalitātes programmas ir būtiskas ilgtermiņa attiecībās. Gabriloviča atzīmē, ka, piemēram, kopš "mans.lattelecom.lv" ir regulāri pieejami īpašie piedāvājumi, unikālo apmeklētu skaits lojalitātes programmas sadaļai pieaudzis vairāk nekā trīs reizes.

Medijiem izplatītajā paziņojumā citēts psihoterapeits Ansis Jurģis Stabingis, kurš skaidro, ka lojalitāte uzņēmumiem un zīmoliem ir saistīta ar cilvēku pašvērtējumu uzticamības jomā, jo abas balstās attiecību pieredzē.

"Vispār ir jāvaicā, cik tās atšķirīgas. Šķiet, ka tā attiecību kvalitāte, kuru starp cilvēkiem dēvē par uzticamību, starp cilvēku un uzņēmumu tiek dēvēta par lojalitāti. Tādējādi abus varētu uzskatīt par sinonīmiem. Vispār jau ilgāku laiku vērojams, ka aizvien vairāk cilvēcisku attiecību kvalitāšu tiek mēģināts ieviest arī biznesā," norāda Stabingis.

Pēc viņa domām, cilvēku pieredze liecina, ka ilgtermiņā uzticēties ir izdevīgi, lai arī īstermiņā tas var nest zināmus zaudējumus. Raugoties no biznesa perspektīvas, uzticami un lojāli klienti piedos biznesam zināmas neveiksmes, kļūdas, nepilnības.

"Tas dod kādu brīvības buferi, zonu, kurā var vieglāk manevrēt un tas ir izdevīgi. Tomēr bizness nekad nevar būt drošs, cik liels būs šis buferis, tāpēc spiests būt atbildīgs un lojāls arī pret saviem klientiem," paziņojumā citēts Stabingis.

Aptauja veikta šā gada oktobrī, aptaujājot 898 respondentus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Latvijā

Iedzīvotāju attieksme pret spoku klātbūtni mājokļos izrādās daudz praktiskāka nekā varētu domāt, liecina oktobrī veiktā “Latio” aptauja. Divas trešdaļas iedzīvotāju būtu gatavi iegādāties māju ar spokiem, ja vien tai būtu, viņuprāt, pievilcīga cena. Dati liecina, ka aptaujātos daudz vairāk biedē pavisam reāli mājokļa trūkumi un draudi – visvairāk cilvēki baidās no ugunsgrēkiem, pelējuma un plaisām pamatos. Savukārt iegādājoties nekustamo īpašumu, vislielākais bieds ir slēpti bojājumi un augstas cenas, nevis mājas vēsture. Kāda ir sabiedrības attieksme pret pārdabiskām būtnēm nekustamajos īpašumos un kādu cenu cilvēki būtu gatavi maksāt par māju, kurā spokojas, skaidro “Latio” veiktā aptauja.

Svarīgākais