Vidējais tūrists Latvijā ir pensijas vecuma vācietis

© Lauris Aizupietis, F64 Photo Agency

27.septembrī pasaulē atzīmē Tūrisma dienu, šī diena ir tūrisma sezonas beigas ziemeļu platuma grādos un sezonas sākums dienvidu platuma grādos. Zīmīgajā datumā Biznesa augstskolas Turība docētājs un Tūrisma pētniecības centra vadītājs Ēriks Lingebērziņš skaidro, kādas ir aktuālākās tūrisma tendences, un, kas mainījies globālo terorisma draudu ietekmē.

Tūrisms vairs nav luksusa prece

Runājot par tūrismu, aicinu atcerēties, ka tūrisms un viesmīlība iet roku rokā, arī ar izklaides industriju un citām jomām. Šobrīd ir vērojams, ka mainās motivācija, kāpēc cilvēki ceļo, proti, kādreiz klasiskā tūrisma definīcija vēstīja, ka tūrisma galvenais mērķis ir relaksācija, taču tagad būtisku sadaļu nozarē veido, piemēram, korporatīvais tūrisms, kura galvenais mērķis protams ir darbs, konferences un bizness.

Nenoliedzami, lielākais segments tūrisma nozarē joprojām ir atpūtas braucieni - masu tūrisms uz kūrortiem - korporatīvais, gastronomiskais u.c. veidu tūrismi veido tikai nelielu nozares daļu, taču arī tur ir pieaugoša tendence.

Tūrisms vairs nav luksusa prece - šobrīd tas ir brīvā laika pavadīšanas veids, daļai sabiedrības tas jau kļuvis par dzīvesstilu. Tūrisms kļuvis daudz pieejamāks - samazinās transporta izmaksas, pieaug ceļošanas veidi un galamērķi, attiecīgi, ceļotājam ir daudz lielāka izvēle. Ir ceļotāji, kuri 25 reizes brauc uz vienu un to pašu galamērķi, un tādi, kuri cenšas apceļot pēc iespējas vairāk vietu.

Turpinājumu lasi nākamajā lapā