Valsts un pašvaldību iestādēm pakāpeniski būs jāpāriet uz pakalpojumu pieteikšanu e-adresē vai atbilstošos e-pakalpojumos, ja tādi ir pieejami, teikts valdības šodien pieņemtajā lēmumā pēc informatīvā ziņojuma par oficiālās elektroniskās adreses ieviešanas progresu izskatīšanas.
Kā ziņojumā norāda Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), e-adreses ieviešanas pirmajā kārtā ieviesta lietotāju identifikācija Valsts pārvaldes pakalpojumu portālā "Latvija.gov.lv", nodrošināta privātpersonas e-adreses darba vietas uzturēšana un nodrošināta piekļuve Uzņēmumu reģistrā reģistrēto tiesību subjekta e-adreses kontam portālā "Latvija.gov.lv".
Nodrošināta neiespējamība noliegt e-adreses ziņojuma nosūtīšanu un saņemšanu. Tāpat ieviesta droša elektronisko dokumentu aprite e-adreses informācijas sistēmās, kā arī īstenoti citi, kopumā 27 dažādi pasākumi.
2023.gada 31.decembrī bija 38 valsts iestādes, kas e-adresi nebija aktivizējušas. Lielākā daļa no tām bija atvasinātu publisku personu iestādes. Tādēļ VARAM turpinās uzsākto komunikāciju ar valsts iestādēm, lai privātpersonām nodrošinātu visu valsts iestāžu pieejamību e-adresē.
Tā kā e-adreses izmantošana Uzņēmuma reģistra reģistros reģistrētajiem tiesību subjektiem noteikta kā obligāta ar 2023.gada 1.janvāri, VARAM ir veikusi un turpinās īstenot komunikācijas un mācību aktivitātes, lai tieši ar valsts iestāžu pārstāvju starpniecību informētu šo lietotāju grupu par e-adreses aktivizācijas pienākumu un lietošanas ieguvumiem.
VARAM informē, ka komunikācijas aktivitāšu īstenošanā izlietoti 585 466 eiro, savukārt mācību aktivitāšu īstenošanā - 298 000 eiro.