Eksperti apšauba fotoradaru lietderību

© F64 Photo Agency

No šīs nedēļas darba režīmā sākuši strādāt pirmie fotoradari, un Valsts policija (VP) publiskojusi ātruma mērīšanas ierīču karti. Pagaidām tās izvietotas tikai Rīgā, turklāt fotoradaru atrašanās vieta daudzviet nesakrīt ar tā dēvētajiem melnajiem punktiem.

Skaidrojot, kāpēc fotoradaru karte daudzviet nesakrīt ar melno punktu karti, VP Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš uzsver, ka pēdējais satiksmei bīstamo vietu apkopojums tika veikts pirms trim gadiem. Situācija esot mainījusies un mērierīču atrašanās vieta noteikta pēc policijas rīcībā esošās operatīvās informācijas. Kaut arī pirmais fotoradaru ieviešanas posms iekavējies, E. Zivtiņš cer, ka turpmākie divi problēmas neradīs un visas 160 mērierīces uz ceļiem būs līdz nākamā gada rudenim. Iepriekš VP uzsvēra, ka līdz ar tehnisko palīgierīču ieviešanu Ceļu policija mazāk darba veltīs ātruma pārkāpējiem un pievērsīsies gājēju drošībai. Šobrīd E. Zivtiņš stāsta, ka arī turpmāk kārtībsargi ātruma pārsniedzējus ķers ar rokas radariem.

Lietotu auto tirgotāju asociācijas prezidents Uģis Vītols neslēpj, ka fotoradaru projekts pagaidām nav attaisnojies: «Man radies iespaids, ka pašiem radaru ieviesējiem nav skaidrs, kā projektu labāk īstenot. Nepamet izjūta, ka fotoradari tiek uzlikti ar mērķi nopelnīt. Policijai būtu ļoti argumentēti jāizskaidro sabiedrībai visi jautājumi.»

Auto eksperts Viesturs Kundziņš, izpētot fotoradaru karti, secina, ka daudzviet mērierīces izvietotas neloģiski: «Protams, radariem jābūt pie skolām un melnajos punktos, bet, pēc manām domām, vairāki punkti tur ir lieki, neredzu vajadzību radaru likt pie platiem ceļiem un tālu no apdzīvotām vietām.»

Fotoradaru karte pieejama bez maksas, tomēr autovadītāji izvēlas iegādāties arī pretradaru sistēmas. Pēc Neatkarīgās novērojumiem, tās iespējams iegādāties, sākot no 50 latiem. Šoferis Ivars nekaunas, ka grasās auto aprīkot ar antiradaru. «Ticiet man – avāriju būs vēl vairāk, jo šoferi skatīsies spidometrā, nevis uz ceļu. Man šie radari vairāk šķiet kā naudas pelnīšana,» saka Ivars. Jāatgādina, ka antiradaru iegāde Latvijā ir atļauta, taču par to lietošanu draud sods līdz 40 latiem un ierīču atņemšana. Pērn šādi sodīti 53 šoferi, savukārt šogad jau 87.

***

UZZIŅAI

• Fotoradaru kļūda: līdz 100 km/h – 3 km/h, pēc 100 km/h – 3%

• Soda kvīts tiks izsūtīta četru mēnešu laikā no pārkāpuma brīža

• Fotoradaru karte: www.vp.gov.lv

Latvijā

Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) kopā ar sadarbības partneriem nosūtījusi oficiālu vēstuli Valsts prezidentam Edgaram Rinkēvičam, aicinot nepieļaut atteikšanos no obligātā centralizētā eksāmena fizikā, ķīmijā, bioloģijā un dabaszinātnēs, aģentūru LETA informēja LDDK pārstāvji.

Svarīgākais