Pateikt pilsētai paldies

© Ojārs Lūsis

Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks: "Liepāja ir kā māmuļa, kas izaudzinājusi daudz lielisku cilvēku, tāpēc mēs viņu godinām

. Dzimšanas dienu svinēšana latviešiem ir sena tradīcija, un no tās mēs nevaram atteikties nekādos laikos, lai arī galds ir vienkāršāk klāts un izpriecas pieticīgākas, bet svētkiem ir jābūt! Liepājas jubilejas vienmēr tiek atzīmētas un gūst plašu rezonansi visā Latvijas sabiedrībā. Es lepojos ar tiem mūsu cilvēkiem, kuri, lai arī vairs Liepājā nedzīvo, tomēr ar prieku atzīst, ka ir liepājnieki. Lai visus šos cilvēkus nosauktu, saraksts būtu pārāk garš... Gandrīz visus mūziķus, kuri cieši saistīti ar Liepāju, svētku koncertos varēs redzēt uz skatuves.

Vienmēr būs kāds, kas visu noliegs, sakot, ja naudas nav, kāpēc tiek rīkoti svētki. Taču es gribu uzsvērt, ka Liepāja ir pelnījusi šos svētkus. Cilvēki ir smagi strādājuši, centušies, domājuši. Mēs varam būt viena no pirmajām pilsētām Latvijā, jo mums ir stabilas kultūras un izglītības tradīcijas un ļoti spēcīga rūpnieciskā ražošana, kas balstās uz eksportu. Jau tagad ir redzami pozitīvi atjaunošanās procesi, piemēram, zivju pārstrādes uzņēmumi ir atraduši jaunus noieta tirgus, tekstilizstrādājumu ražotājiem pasūtījumu apjoms ir pieaudzis, arvien labāk klājas uzņēmumiem, kas strādā mūsu industriālajos parkos, kravu apjoms pieaug arī ostā. Liepāja tradicionāli ir vadošā ražošanas pilsēta valstī ar vislielāko saražotās produkcijas apjomu uz vienu iedzīvotāju. Ja arī visā Latvijā ražošana būtu vismaz 40% no ekonomikas kopapjoma, tad mēs nebūtu tur, kur tagad esam. Valsts nevar pastāvēt, ja tajā noteicošā loma ir tirdzniecībai un pakalpojumu sniegšanai, – vienā brīdī kļūst skaidrs, ka naudas, par ko pirkt pakalpojumus un preces, vairs nav.

Brauciet un izbaudiet Liepāju, atpūtu pie jūras, kultūras piedāvājumu, apmeklējiet sporta un izklaides pasākumus. Gribu pateikties visiem liepājniekiem par šīs brīnišķās pilsētas jūras krastā mīlestību!"

Latvijā

Pedagogi no visas Latvijas iezīmē vairākas būtiskas problēmas, kas saistītas ar mācību līdzekļu pieejamību un kvalitāti. Neraugoties uz centieniem nodrošināt pilnvērtīgu izglītības procesu, vairums pedagogu saskaras ar to, ka pieejamie resursi neatbilst ne mūsdienu vajadzībām, ne skolēnu attīstības prasībām, secināts izdevniecības “Skolas Vārds” īstenotajā pedagogu aptaujā.