Vienā no maršrutiem Rīgā kursē ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi

© Dmitrijs Suļžics/ F64 Photo Agency

"Rīgas satiksme" informē, ka 4.trolejbusa maršrutā pasažieru pārvadājumi tiek veikti ar ūdeņradi darbināmiem trolejbusiem. Minētais maršruts izvēlēts, jo tas ir gan ekonomiski, gan tehniski pamatotākais.

No marta sākuma testa režīmā darbojas Baltijā pirmā ūdeņraža uzpildes stacija, kas atrodas Vienības gatvē 6.

"Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs: "Februāra vidū uzņēmumā bija ieradušies firmas "Nel Hydrogen" pārstāvji no Dānijas, lai veiktu pēdējos iekārtu salāgošanas darbus. Šobrīd ir uzsākta stacijas darbība testa režīmā, kā ietvaros notiek arī trolejbusu uzpilde ar ūdeņradi un tiek veikti pasažieru pārvadājumi, izmantojot ūdeņraža dzinēju. Pirmie testa rezultāti ir veiksmīgi un redzam, ka visas iekārtas darbojas, taču vēlamies būt 100% droši, ka viss darbojas nevainojami, tāpēc veiksim atkārtotus testus, ceram, ka process būs veiksmīgs un tuvāko mēnešu laikā stacija uzsāks savu darbu pilnībā. Svarīgi, ka šobrīd visi projekta realizācijas termiņi tiek ievēroti un uzņēmumam ir atbalsts no Eiropas Savienības."

Starptautiskā projekta "H2Nodes" ietvaros "Rīgas satiksme" ir saņēmusi 10 ar ūdeņradi darbināmus trolejbusus. Un izmantojot ūdeņraža šūnas trolejbusi var nobraukt līdz 150 kilometriem, savukārt viena trolejbusa uzpilde ar ūdeņradi aizņem līdz 10 minūtēm.

Eiropas Savienība līdzfinansē 50% no "Rīgas satiksmes" projekta kopējām izmaksām, kas tiek lēstas EUR 16,1 miljona apmērā.

Latvijā

Trešdienas rītā uz viena no valsts autoceļiem smagā sadursmē tika ierauti trīs transportlīdzekļi. Braucot virzienā no Rīgas, kāds steidzīgs autovadītājs uz ceļa, iespējams, pieņēma sasteigtu lēmumu, kādēļ neapskaužamā situācijā nokļuva arī pārējie satiksmes dalībnieki. Vienam no avārijā iesaistītajiem šoferiem šis brauciens diemžēl bija pēdējais, ziņo "Degpunktā".