Rīgas pašvaldība izveidojusi jaunu vienoto tālruni

© pexels.com

Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejā tika prezentēta jaunā Rīgas pašvaldības vienotā zvanu centra 8000 1201 un e-pasta adreses “1201@riga.lv” operatīvās informācijas aprites sistēma, tās attīstības iespējas un pirmo mēnešu darbības rezultāti.

“Īstenojot Rīgas pašvaldības mērķus ceļā uz mūsdienīgu un atvērtu pilsētas pārvaldību, jau no šī gada beigām sākam ieviest operatīvās informācijas aprites sistēmu, lai Rīga būtu viena zvana attālumā. Tādēļ aicinām iedzīvotājus izmantot jauno tālruni un ziņot par uzturēšanas problēmām pilsētā, tādā veidā arī palīdzot mūsu pilsētai kļūt vēl kārtīgākai un drošākai,” uzsver Rīgas vicemēre Linda Ozola.

Jaunais tālrunis veidots tā, lai to būtu viegli atcerēties, numura pēdējiem četriem cipariem - 1201 - ir simboliska nozīme, kas ļaus to viegli atcerēties ar asociāciju palīdzību. Pat, ja rīdziniekam tas būs aizmirsies, lielākā daļa varēs atsaukt atmiņā Rīgas dibināšanas gadu. Tuvākajos mēnešos paredzēts pāriet uz četru ciparu numuru 1201.

Vienotais zvanu centrs tiek veidots uz daudziem jau zināmā Satiksmes vadības centra bāzes, iekļaujot šo struktūrvienību Rīgas pašvaldības Civilās aizsardzības un operatīvās informācijas pārvaldē (CAOIP) un piešķirot tam krietni plašākas funkcijas, kur iedzīvotāji var vērsties ne tikai par satiksmes, bet arī par jebkuriem citiem pilsētas uzturēšanas jautājumiem. Iedzīvotājiem jau ierastais Satiksmes vadības centra numurs tiks automātiski pāradresēts uz jauno numuru.

Vienlaikus ar šī centra reorganizāciju, tiek izstrādāta arī jauna digitāla sistēma, kas ļaus operatīvi saņemt informāciju par esošajiem incidentiem un izsekot to novēršanas procesam. Rīgas pašvaldības vienotais zvanu centrs strādā 24/7 režīmā.

“Diennakts zvanu centri ir kritiski stratēģiski elementi krīzes vadībā un civilajā aizsardzībā. Tie nodrošina tūlītēju un uzticamu saziņu starp pašvaldību, iedzīvotājiem un ārkārtas dienestiem, ļaujot efektīvi koordinēt resursus, sniegt precīzu informāciju un atbalstu glābšanas darbos iesaistītajām organizācijām. Šāda diennakts zvanu centra darbība ir būtiska sabiedrības drošībai un spējai reaģēt gan uz incidentiem, gan ārkārtas situācijām. Perspektīvā zvanu centrs integrēsies vienotā klientu apkalpošanas sistēmā, kas savukārt dos papildus impulsu ikdienas procesu sakārtošanai,” norāda CAOIP vadītājs Gints Reinsons.

Oktobrī zvanu centrā reģistrēti 1109 ienākošie un 268 izejošie zvani. Iedzīvotāji visbiežāk vēlējušies saņemt uzziņu vai ziņojuši par luksoforiem, bedrēm, ceļazīmēm vai izteikuši sūdzību. Tāpat iedzīvotāji zvanījuši par incidentiem, piemēram, ugunsgrēku, ūdensapgādes tīkla bojājumiem, pretlikumīgām darbībām, neatļautu sadzīves atkritumu izmešanu, personām bezpalīdzības stāvoklī u.c. Savukārt novembrī līdz šim reģistrēti 1090 ienākošie un 266 izejošie zvani. Ja ienākošais zvans nav pašvaldības struktūrvienību kompetencē, tas tiek pāradresēts attiecīgajam valsts dienestam.

Nākotnē zem vienotā zvanu centra ir plānots izveidot vairākus informācijas sistēmas risinājumu moduļus, kuri ir cieši saistīti ar e-pakalpojumu klāsta paplašināšanu, dažādu pašvaldības procesu digitalizāciju un vienotā iedzīvotāja atbalsta risinājuma ieviešanu informācijas apmaiņai starp pašvaldību un tās iedzīvotājiem, iedzīvotāju iesaisti pilsētvides sakārtošanas un uzturēšanas procesos un informēšanu par tiem, kā arī iedzīvotāju apziņošanu incidentu gadījumā vai civilās aizsardzības kontekstā.

Svarīgākais