Aptauja: kā pandēmija mainījusi cilvēku pārvietošanās paradumus?

© f64.lv, Dāvis Ūlands

Vairāk nekā puse jeb 60% rīdzinieku garāku gabalu pārvarēšanai izmanto sabiedrisko transportu, liecina tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktā aptauja par Rīgas iedzīvotāju pārvietošanās paradumiem un uzskatiem par satiksmes drošību.

Tikmēr 53% no aptaujātajiem garākus gabalus brauc ar privāto automašīnu, 43% iet ar kājām, 16% brauc ar velosipēdu, 14% izmanto taksometru. Vēl 4% pilsētas iedzīvotāju izmanto elektrisko skrejriteni vai citus mikromobilitātes rīkus, bet 2% izmanto koplietošanas auto.

Aptaujas laikā respondentiem lūdza norādīt, kā Covid-19 izplatības rezultātā ir mainījušies viņu pārvietošanās paradumi, un 51% respondentu atzina, ka sākuši vairāk garākus gabalus iet kājām, 47% biežāk sākuši braukt ar velosipēdu, 32% biežāk sākuši izmantot elektrisko skrejriteni vai citus mikromobilitātes rīkus.

Aptaujā arī secināts, ka 31% rīdzenieku biežāk sākuši izmantot koplietošanas auto, bet 26% sākuši biežāk braukt ar privāto auto. Tostarp to, ka biežāk brauc ar taksometru, norādīja 19%, bet ar sabiedrisko transportu biežāk sākuši braukt 3%.

Aptauja veikta 2021.gada maijā. Tajā piedalījās 800 Rīgā deklarētu iedzīvotāju 18 līdz 75 gadu vecumā. Atbildot uz jautājumiem, respondenti varēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus.

Latvijā

Valdībā otrdien izcēlās asas diskusijas starp satiksmes ministru Kaspars Briškens (P) un Ministru prezidenti Eviku Siliņu (JV) par ideju pirmajā kārtā paralēli pārrobežu savienojuma izveidei izvērtēt Rīgas Centrālā stacija-Upeslejas un Rīgas lidosta-Misa tehniski-ekonomisko pamatojumu.

Svarīgākais