3.lapa
Kāda rīcība - tādas sekas
Noteikumu iedzīvināšanai ikdienā sākotnēji ir ļoti svarīgi atcerēties bērnam regulāri atgādināt par norunāto, paslavēt, ja tas tiek ievērots un arī pieņemt mērus pārkāpumu gadījumā. Kā skaidro Sabīne Vilciņa, ar vienu sarunu nepietiek, lai bērns atcerētos noteikumus, tādēļ svarīgi šiem jautājumiem pievērsties regulāri un ieviest mehānismus, kas tos atgādina.
“Noteikumiem ir nozīme tikai tad, ja to ievērošana un arī neievērošana noved pie konkrētām, bērnam saprotamām sekām. Piemēram, ja bērns iekļaujas sev internetam atvēlētajā laikā, tad vecākam ir jāparūpējas par pozitīvu novērtējumu. Piemēram, kopīga spēle vai zīmējuma zīmēšana, kāds labs vārds vai mazs našķītis. Tikpat konsekventa pieeja jāievēro arī noteikumu pārkāpšanas gadījumā - arī tam ir sekas, piemēram, saīsināts internetā pavadītais laiks nākamajā dienā. Negatīvās sekas nedrīkst būt pārāk bargas un tām jābūt izrunātām ar bērnu. Šeit darbojas jau iepriekš minētais princips - arī bērns ir piedalījies gan noteikumu, gan seku veidošanā un ir pirms tam piekritis situācijas iznākumam,” iesaka skolu psiholoģe.