4.lapa
Patstāvība un kļūdīšanās
Patstāvības veidošanās iet rokrokā ar iespēju kļūdīties. Pieaugušajiem būtu svarīgi koncentrēties nevis uz kļūdu, bet gan uz tās risinājumu. Ja bērnam no rokām izkrīt un saplīst krūzīte, nevajadzētu vērst mazā uzmanību uz notikušo misēkli, bet gan uz to, ko tagad darīt. Piemēram, bērns var atnest lupatu un izlijušo tēju saslaucīt.
Ja bērns ar kādu uzdevumu netiek galā, svarīgi viņu mudināt padomāt no citas puses, lai mazais pats atrastu risinājumu. Šādi vecāki veicina arī bērna radošo domāšanu. Ja vecāki neuzstāj, ka bērnam jārīkojas un jādomā tā, kā pieaugušie uzskata par pareizu, viņi nereti piedzīvo pārsteigumu: bērns ir izdomājis tādu nestandarta risinājumu, kādu viņi pat nav varējuši iedomāties.