Ekonomika

15.jūl 2021
Latvija iekļuvusi starp pirmajām 12 Eiropas Savienības dalībvalstīm, kurām ES apstiprinājusi tiesības uz daļu no pustriljonu eiro vērtā Atveseļošanas fonda.
14.jūl 2021
Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP) informē, ka no šobrīd spēkā esošajām 10 908 darba atļaujām ārzemniekiem 3 708 atļaujas izsniegtas kravas automobiļu vadītājiem un vēl 606 – vilcējautomobiļu vadītājiem. Šā gada pirmajos sešos mēnešos šo abu profesionālo grupu pārstāvjiem izsniegtas kopā 2 294 darba atļaujas.
6.jūl 2021
Kā liecina “International Trade Center” aprēķini, 2020. gadā pēc eksportēto rudzu apjoma Latvija bija trešajā vietā pasaulē. 2020. gadā Polija eksportēja 1,29 miljonus tonnu rudzu, Vācija – 265 tūkstošus tonnu rudzu, bet Latvija eksportēja 168 tūkstošus tonnu rudzu. Pēc rudzu eksporta Latvija 2020. gadā apsteidza Kanādu, Zviedriju, Lietuvu, Igauniju, Čehiju, Franciju un citas valstis. Latvijas daļa globālajā rudzu tirgū, rēķinot pēc graudu daudzuma, bija 7,7%. 2020. gadā Latvijas rudzu galvenie pircēji bija Spānijas, Krievijas, Vācijas, Igaunijas, Lietuvas un Beļģijas uzņēmumi.
5.jūl 2021
Statistiski vidējās vecuma pensijas pieaugums no 1,11 eiro 1990. gadā līdz 410,97 eiro šā gada maijā nenozīmē, ka pensionāru labklājība būtu cēlusies simtiem reižu.
2.jūl 2021
Elektrības un gāzes sadārdzinājumu jutīs ne tikai mājsaimniecības, kad būs jāmaksā kārtējais rēķins. Uzņēmumiem, kuri savu produktu ražošanā vai pakalpojumu nodrošināšanā izmanto elektroenerģiju, pieaugs izmaksas, kas varētu izraisīt vispārēju cenu kāpumu.
1.jūl 2021
Savu 20. dzimšanas dienu pensiju otrā līmeņa uzkrājumi sagaida ar 5,4 miljardiem eiro, kas kaut kad nākotnē tikšot sadalīti starp 1,3 miljoniem cilvēku, kuri pašlaik veic iemaksas savos pensiju fondos.
28.jun 2021
Latvijas valstij piederošais “Latvenergo” un privātā “Latvijas gāze” nākuši klajā ar gandrīz kā savstarpēji saskaņotiem vai nokopētiem paziņojumiem, ka paaugstinās savus tarifus mājsaimniecībām attiecīgi par 10 līdz 42% elektrībai un par 25% līdz 43,1% dabasgāzei.
22.jun 2021
Igaunijā 2%, Latvijā 9%, bet Lietuvā 17% no aptaujātajiem pēdējo 12 mēnešu laikā ir maksājuši kukuli kādai no valsts institūcijām, liecina starptautiskās organizācijas “Transparency International” ziņojums – “Global Corruption Barometer – EU 2021”. Savukārt attiecīgi 12%, 33% un 27% izmantojuši personiskos kontaktus lietu kārtošanā.
18.jun 2021
Likvidējamā PNB banka šobrīd ir parādā saviem noguldītājiem un citiem klientiem kopā 367 miljonus eiro un pārvalda aktīvus ar 167 miljonu eiro bilances vērtību, ko pārvērst naudā pilnā apmērā neizdosies. Kreditoru kopējie zaudējumi pārsniegs 200 miljonus eiro.
18.jun 2021
Jaunieceltā labklājības ministra Gata Eglīša ieminēšanās par iemaksu samazināšanu otrajā pensiju līmenī no Latvijā valdošā šķiras viedokļa ir lielāks grēks nekā atzīšanās, ka priekšrocības naudas saņemšanā no valsts ir tām pašvaldībām, kas darbojas valdībā pārstāvēto partiju vadībā.
17.jun 2021
Kopš 2012. gada ēnu ekonomika Latvijā nav mazinājusies, arī pērn – Covid-19 krīzes laikā – tās īpatsvars ir pieaudzis. Ja Latvijā turpināsies korupcijas skandāli, ja pieķertie netiks sodīti un ja valdība neuzlabos komunikāciju, ēnu ekonomika turpinās izplesties, konferencē uzsvēra Arnis Sauka.
16.jun 2021
No līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem valdība vakar nolēma piešķirt 364 210 eiro, lai Iekšlietu ministrijas (IeM) sistēmas iestāžu vajadzībām iegādātos mobilos telefonus, kas nepieciešami Covid-19 sertifikāta verifikācijai. Valsts policijas vajadzībām tiks iegādāti 760 mobilie telefoni, Valsts robežsardzes vajadzībām – 100 telefoni. Viena telefona izmaksas varētu būt aptuveni 350 eiro bez PVN.
9.jun 2021
Banku ekonomisti ir vienisprātis – patēriņa cenas turpinās palielināties. Visstraujākais cenu kāpums varētu būt pārtikas precēm. Tiesa, ekonomisti šaubās, vai pārtikas inflācija varētu sasniegt 2008. gada līmeni, kad tā tika mērīta ar divciparu skaitli.
7.jun 2021
“Latvijas dzelzceļš” (LDz) kopā jūras prāmju kompāniju “Stena Line” piedāvā kravu īpašniekiem savākt automašīnu puspiekabēs (fūrēs) sapakotas kravas Rīgā un pa dzelzceļu un jūru aizvest tās uz Vāciju vai Zviedriju un tālāk atkal pa dzelzceļu līdz pārktrautuvei, kur piekabēs pievienos vācu vai zviedru automašīnām un aizvilks līdz kravu pasūtītājiem.
4.jun 2021
No Čehijas atsūtītie fotoattēli par Latvijas pasūtīto elektrovilcienu būvēšanu beidzot tomēr attaisno pirms vairāk nekā desmit gadiem izdomāto formulu “vilciens ir sabiedriskā transporta satiksmes mugurkauls”.
2.jun 2021
Pirmdien Centrālā statistikas pārvalde publicēja Latvijas IKP 2021. gada pirmā ceturkšņa rādītājus, kuri nebija iepriecinoši. IKP šā gada 1. ceturksnī, salīdzinot ar 2020. gada 1. ceturksni, pēc sezonāli un kalendāri nekoriģētajiem datiem, ir samazinājies par 1,3%.
28.mai 2021
Krievijas propagandisti uzņēmumu “Latvijas dzelzceļš” (LDz) apraksta jau kā mironi, bet Krievijas dzelzceļnieki – apciemo kā vājinieku.
25.mai 2021
Pētījumam “Siltumnīcefekta gāzu emisiju un CO2 piesaistes novērtējums vecās mežaudzēs” jāpārliecina sabiedrība un jāiedrošina politiķi samazināt atļauto ciršanas vecumu kokiem ārpus teritorijām, kas vajadzīgas ainavu uzturēšanai, ekoloģiskās daudzveidības saglabāšanai, ūdens noteces regulēšanai vai vēl citiem labiem, bet lokāliem mērķiem.
19.mai 2021
Mājokļu cenu pieaugums Latvijā 2021. gadā ir tikpat neizbēgams, cik neiespējami ir Eiropas Centrālajā bankai (ECB) Frankfurtē (Vācijā) apturēt eiro drukāšanu.
17.mai 2021
Sevi par “Eiropas lidsabiedrību Nr. 1” saucošā “Ryanair” apņēmusies šoruden ierīkot Rīgas lidostā savu bāzi un tādējādi palielināt maršrutu un reisu skaitu starp Latviju un 30 tiešas sasniedzamības vietām 14 valstīs.
17.mai 2021
Padomju Savienības pēdējiem gadiem līdzīgā naudas drukāšana Eiropas Savienībā un citur pasaulē atņems cilvēkiem Latvijā viņu uzkrājumus jeb zārka naudu un piespiedīs atcerēties ar labu vārdu kādreizējo Ministru prezidentu Valdi Dombrovski par viņa spēju nosargāt latu vērtību. 
17.mai 2021
Pirms gada, gatavojoties Rīgas domes ārkārtas vēlēšanām, partijas un partiju apvienības ievēlēšanas gadījumā rīdziniekiem solīja labāku dzīvi. Taču realitātē Rīgā joprojām ir dārgāks sabiedriskais transports un lielāki izdevumi par mājokli nekā, piemēram, Lietuvas galvaspilsētā Viļņā un Igaunijas galvaspilsētā Tallinā.