Lietuva slēdz pēdējo ērto un lēto ceļu iekļūšanai no Krievijas Eiropas Savienībā

© Pixabay.com

Lietuvas valdība 1. martā Kenas un Kibartu robežpunktos slēgs pasažieru vilcienu satiksmi, kas kursē uz Kaļiņingradu, ziņo "lrytas.lt".

Valdības dekrētā minēti “izņēmuma gadījumi”, ar kuriem nodarbosies Lietuvas Valsts robežas dienests. Vienlaikus republikas varas iestādes neprecizē, vai Krievijas un ES pilsoņi ar derīgām pasēm, vīzām un uzturēšanās atļaujām varēs pamest vilcienu, vēsta neatkarīgais izdevums "The Moscow Times".

Gan Kenā, gan Kibartos ir tehniskās pieturas, uz kurām biļetes netiek pārdotas, tomēr nereti iedzīvotāji, kuriem ir dokumenti, kas atļauj uzturēties ES, izmantoja šo iespēju, jo tas ir lētākais veids, kā ieceļot Krievijā - tā rīkojās Izraēlas, Itālijas un citu valstu pilsoņi. Tagad šāda iespēja tiks liegta. Šāds lēmums tika pieņemts, lai risinātu problēmu, ka pasažieri, kas ar tranzīta vilcieniem devās uz Krievijas Kaļiņingradas apgabalu, izkāpj Lietuvā ar jebkuras ES dalībvalsts izdotiem dokumentiem, kas paredzēti ceļošanai bloka teritorijā.

Pasaulē

2024. gada 31. decembrī beigsies piecgades līgums starp Krievijas “Gazprom” un Ukrainas “Naftogaz” par gāzes transportēšanu caur Ukrainu. Pagājušā gada vasaras beigās Ukrainas valsts prezidents Volodimirs Zelenskis paziņoja, ka Ukraina neturpinās Krievijas gāzes tranzītu caur savu teritoriju. Maskava neslēpj interesi par tranzīta turpināšanu, taču Kijiva plāno atteikties no ne tikai gāzes, bet arī naftas transportēšanas no Krievijas un aicina ES nepirkt Krievijas energoresursus, par kuru līdzekļiem Vladimirs Putins turpina finansēt karu pret Ukrainu. Kādu vietu ieņems Ukraina globālajā gāzes un naftas tranzītā, “Radio Brīvība” studijā savus viedokļus pauda žurnālists Vitālijs Portņikovs, bijusī Ukrainas ārlietu ministra vietniece eirointegrācijas jautājumos Lana Zerkala un naftas un gāzes nozares analītiķis, austrumvalstu pētnieks Mihails Krutihins.

Svarīgākais