Igaunijas valdība ceturtdien notikušajā sēdē plānoja lemt, ko darīt ar nacionālo aviokompāniju “Nordica” un “Transport Varahaldu”, kurai pieder ekspluatācijā esošās lidmašīnas, taču tagad lēmuma pieņemšana tika atlikta uz nedēļu, lai dotu uzņēmumam laiku, raksta “err.ee”.
Oktobrī beidzās “Nordica” sadarbība ar iepriekšējo galveno partneri. Nacionālā aviokompānija iepriekš izteikusies, ka sadarbība bijusi nerentabla un tāpēc nevēlējusies to turpināt. Tajā pašā laikā arī lidmašīnām un to apkalpēm nebija alternatīvas izmantošanas - daži darba piedāvājumi tika atrasti Dienvidaustrumāzijā, bet tie nav pietiekami apjomīgi.
Igaunijas valdība 31. oktobrī nolēma, ka aviokompāniju varētu pārdot aviokompānijas operatoram Larsam Tūsenam, kuram cita starpā pieder arī neliela daļa Latvijas aviokompānijas “Air Baltic”. Tūsena pieņēmums bija, ka vismaz 60 % “Nordica” lidmašīnām būs darba līgumi.
Tomēr tā nav, sacīja Igaunijas infrastruktūras ministrs Vladimirs Svets. Pēc viņa teiktā, pēdējās nedēļas laikā ir atrasts pielietojums vien pāris lidmašīnām, taču plašākas sarunas vēl turpinās. Svets neatklāja aviokompāniju, ar kuru pašlaik notiek pārrunas.
Pēc Sveta teiktā, nedēļas vai pusotras laikā vajadzētu būt skaidrībai, kas notiks ar aviokompāniju - vai to varēs privatizēt, vai arī uzņēmums būs jāslēdz.
"Mēs strādājam pie tā, lai skaidrība būtu jau nākamnedēļ, bet varbūt tam vajadzēs vēl 10 dienas. Novembrī tas būs skaidrs," sacīja Svets.
Ceturtdienas vakarā “Nordica” paziņoja, ka vienu no lidmašīnām izdevies iznomāt, turklāt kompānija savā paziņojumā norādīja, ka notiek pārrunas arī par citu lidmašīnu nomu.
Saskaņā ar uzņēmuma paziņojumu, līgumi pastāv vai tiks slēgti kopumā par 11 lidmašīnām no 13 lidmašīnām uzņēmuma flotē.
Igaunijas valdība jau iepriekš pauda bažas, ka gadījumā, ja “Nordica” neizdosies atrast jaunus klientus vai privatizēt uzņēmumu, nacionālajai aviokompānijai, visticamāk, draud bankrots.
“Nordic Aviation Group” darbību uzsāka 2015. gadā. “Nordica”, kas līdz 2019. gada rudenim lidoja no Tallinas ar savu nosaukumu, šodien ir pārtapusi par aviokompāniju, kas piedāvā ārpakalpojumus. Uz oktobra vidu uzņēmums piedāvāja darbu 579 darbiniekiem, tostarp 286 darbiniekiem Igaunijā - gan tieši uzņēmuma algu sarakstā, gan ar nomas kompāniju starpniecību.