TIEŠRAIDE: Saeima jau trešo reizi lems par Briškena demisiju

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Saeima šodien vērtēs opozīcijas pieteikto satiksmes ministra Kaspara Briškena (P) demisijas pieprasījumu.

Demisiju rosinājusi Nacionālā apvienība (NA), kuras vērtējumā ministrs nespēj vadīt nozari, pieņemt lēmumus un tos atbilstoši skaidrot. Briškena demisija pieprasīta jau trešo reizi.

Premjere Evika Siliņa (JV), taujāta, vai Briškens var rēķināties ar pilnīgi visas koalīcijas atbalstu, šonedēļ norādīja, ka koalīcija parasti neatbalsta opozīcijas pieteikumus ministru demisijas jautājumos.

NA pārmet, viņuprāt, satiksmes ministra nekonsekvento rīcību nacionālās aviokompānijas "airBaltic" jautājumā, "cenšoties noslēpt no sabiedrības faktu, ka 571 miljons eiro tiks norakstīts bez iespējas valstij atgūt aviokompānijā ieguldītos līdzekļus, kas faktiski ir nodokļu maksātāju nauda". Ministrs arī neesot ieradies skaidrot savus lēmumus Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā, lai gan sākotnēji esot solījis ierasties.

"Satiksmes ministrs ir mēģinājis maldināt sabiedrību, sākotnēji saucot "airBaltic" pamatkapitāla samazināšanu par grāmatvedības procesu un skaidrojot lēmumu tikai tad, kad sabiedrība sāka izteikt neapmierinātību. Šādu nekonsekventu, labas pārvaldības principiem neatbilstošu ministra rīcību redzam ik uz soļa," vērtēja Saeimas deputāts Jānis Vitenbergs (NA). Viņaprāt, ar amatā pavadītu gadu esot bijis pietiekami, lai secinātu, ka ministrs nespējot sekmīgi vadīt nozari.

Partijā apgalvo, ka gada laikā ministrs neesot spējis piedāvāt valdībai skaidru redzējumu par "Rail Baltica" projekta nākotni, tostarp joprojām nav atbildes uz jautājumu, vai dzelzceļa līnija ies caur Rīgu.

NA neapmierina arī tas, ka septembra sākumā satiksmes ministrs paziņojis, ka rosina pārtraukt bateriju vilcienu iepirkumu, kas jau tuvojās noslēgumam. Tas nozīmējot, ka uz Liepāju, Valmieru, Gulbeni, Rēzekni un Daugavpili arī turpmāk pasažieri brauks ar vecajiem dīzeļvilcieniem un plāna šo dzelzceļa līniju modernizēšanai ministram neesot, secina NA.

Politiskais spēks uzskata, ka satiksmes ministrs neesot spējis piesaistīt finansējumu ceļu uzturēšanai un uzlabošanai, kas nozīmējot, ka Latvijas ceļu stāvoklis nevis uzlabosies, bet pasliktināsies.

NA ieskatā, satiksmes ministra "politiskās bezatbildības un profesionālās nespējas dēļ" ir apdraudēta turpmākā Latvijas ekonomiskā attīstība, kā arī ir būtiski ietekmētas Latvijas iedzīvotāju iespējas saņemt dažādus pakalpojumus. NA uzskata, ka Briškens kā satiksmes ministrs ir pierādījis, ka nespēj vadīt Satiksmes ministriju un nozarēm sniegt nepieciešamo politisko atbalstu.

Ar sēdes darba kārtību var iepazīties šeit!

Svarīgākais