F1 Malaizijas Grand Prix otro uzvaru sezonā izcīna Fetels

F1 Malaizijas Grand Prix otro uzvaru sezonā izcīnīja pasaules čempions, "Red Bull" pārstāvošais vācietis Sebastians Fetels.

Aiz viņa finišēja anglis Džensons Batons no "McLaren", bet goda pjedestāla zemāko pakāpienu atkal aizņēma kāds no "Renault-Lotus" - šoreiz uzvarētāja tautietis Niks Haidfelds.

Jau no pirmajiem starta momentiem Fetels apliecināja, kurš Malaizijā ir labākais – vācu zvaigzne bija pienācīgi ātrs un noturēja aizmugurē braucošos manāmā attālumā aiz sevis. Fantastisks sākums padevās ”Renault-Lotus” pilotiem – Haidfelds no sestās vietas sacīkstes sāka ļoti agresīvi, līdzīgi kā savulaik Fernando Alonso ar zili dzelteno ”Renault” formulu, pabrauca garām visiem, izņemot Fetelu, un nonāca negaidīti augstajā otrajā vietā. Pirmā posma trešās vietas īpašnieks Petrovs sekoja komandas biedra piemēram un līdzīgā manierē apdzina vairākus favorītus, tādējādi no astotās pozīcijas uzlēcot uz piekto. Kamēr vieniem veicās, citiem nācās krist uz leju – ”Red Bull” otrais numurs Marks Vēbers noslīdēja uz desmito vietu, bet divkārtējais čempions Alonso attapās tūlīt aiz komandas biedra Felipes Masas – septītajā pozīcijā.

Kad teju visi braucēji bija pabijuši boksos, līdera statusā atgriezās Fetels, otro un trešo vietu aizņēma, attiecīgi Hamiltons un Alonso, ceturtais riņķoja eksčempions Batons, piecinieku noslēdza starta pārsteigumu autors Haidfelds, bet aiz līderiem sestajā pozīcijā mīņājās Fetela vienības biedrs Vēbers. Pilotiem par atvieglojumu, ap 20. apli nokrišņi bija beigušies, un Grand Prix varēja atsākties ar pilnu jaudu. Zīmīgi, ka, pēc pozīciju nostabilizēšanās Fetela pārsvars pār tuvāko sekotāju, ”McLaren” pārstāvošo Hamiltonu, bija sešu sekunžu apmērā. Nepilnu četru apļu laikā vācieša handikaps bija sarucis līdz 4,4 sekundēm. Abi galvgaļa piloti drīz devās boksos – Hamiltons ar cietā tipa riepām trasē atgriezās sestais, bet Fetels, ar mīkstajām riepām riņķojumus atsāka ceturtais.

Pitstopiem masveidīgi atsākoties, par līderi bija kļuvis ”Ferrari” ilggadējais pilots Felipe Masa, bet uz otro vietu bija pacēlies Fetels. Vācietis bija ievērojami ātrāks par cīņu biedru, izmantoja regulējamo aizmugurējo antispārnu piedāvātās iespējas, un bez grūtībām konkurentu apsteidza. Masa devās boksos, un līderu galvgali atkal veidoja Fetels un Hamiltons. Aiz viņiem – Batons, Alonso, Vēbers un sestajā vietā: Haidfelds.

29. aplī čempions Fetels saņēma bēdīgu vēsti – ”Red Bull” komandtiltiņš pa vienības radio ziņoja, ka vācieša KERS sistēma vairs neesot darba kārtībā, un inženieri vācu mīlulim to lietot aizliedza. Ziņa sasniedza ”McLaren” komandu, un briti sāka prātot, kā iegūto informāciju izmantot. Angļu prātojumi ar nekādiem risinājumiem neizcēlās – Fetela handikaps pieauga, bet no trešās vietas Hamiltonam pietuvojās Alonso. Tas lielā mērā skaidrojams ar britu pilota neefektīvajām cietajām riepām. Ātrums anglim nepieauga un 18 apļus pirms finiša līnijas ”McLaren” pilots devās boksos, lai tiktu pie jaunām cietajām riepām. Pie tādām dažas minūtes vēlāk tika otrs sudraboti sarkanā bolīda īpašnieks Batons, kurš trasē atgriezās tieši priekšā Hamiltonam.

42. aplī boksos pabija abi tā brīža līderi Fetels un Alonso - vācietis trasē atgriezās pirmais, savukārt spāņu eksčempions: tūlīt aiz Vēbera, piektajā pozīcijā. Austrālietis devās boksos, un Alonso pacēlās uz ceturto vietu. "Ferrari" pilots strauji pietuvojās priekšā esošajam Hamiltonam un sāka veikt apdzīšanas manevrus. "Ferrari" pilotam grūtības radīja nestrādājošā aizmugurējā antispārna sistēma. Tas nemazināja spāņa apņēmību, tomēr viss beidzās ar divkārtējā čempiona priekšējā antispārna sabojāšanu - līdzīgi kā pirms gada Turcijā Fetels izstājās pēc saduršanās ar riteņiem, mēģinot apdzīt Vēberu, tāpat arī Spānis likvidēja visas izredzes uz goda pjedestālu, jo viņam nācās doties boksos un nomainīt sadragātās detaļas. Hamiltona formulai nekādi bojājumi nebija manāmi, un britu pilots varēja mierīgi turpināt sacīkstes.

Neveicās arī otram "Ferrari" braucējam - pēc ilgstošas cīņas brazīlieti līkumā apsteidza un piekto vietu iekaroja sarkanais bullis Vēbers. Pavērsieni ar to nebeidzās - Hamiltons pamazām kļuva lēnāks, savukārt ceturtās pozīcijas īpašnieka Haidfelda ātrums tikai pieauga. Pirmajā taisnē vācietis izmantoja aizmugurējā antispārna regulācijas priekšrocības un negaidīti apsteidza pasaules eksčempiona. Apli vēlāk anglis izbrauca ārpus trases, devās boksos un, līdzīgi kā Alonso, izdzēsa cerības tikt uz pjedestāla. Neilgi pēc tam dīvainu avāriju piedzīvoja Petrovs - krievs, neviena netraucēts, izbrauca ārpus trases, piedzīvoja nelielu lidojumu un sacīkstes beidza, ietriecoties malā esošajā "Allianz" reklāmā... Neskatoties uz to, Fetels ar Batonu finišēja drošās līderu pozīcijās, savukārt Haidfeldam līdz pēdējiem metriem konkurenci sastādīja austrālietis Vēbers - galu galā uz pjedestāla vieta tika "Renault-Lotus" pārstāvim.

Malaizijas Grand Prix rezultāti

Vieta Pilots Komanda Laiks

1. Sebastians Fetels Red Bull-Renault 1:37:39.832

2. Džensons Batons McLaren-Mercedes + 3.261

3. Niks Haidfelds Renault + 25.075

4. Marks Vēbers Red Bull-Renault + 26.384

5. Felipe Masa Ferrari + 36.958

6. Fernando Alonso Ferrari + 37.248

7. Luiss Hamiltons McLaren-Mercedes + 49.957

8. Kamui Kobajaši Sauber-Ferrari + 1:07.239

9. Mihaels Šūmahers Mercedes + 1:24.896

10. Pols Di Resta Force India-Mercedes + 1:31.563

11. Adrians Zutils Force India-Mercedes + 1:45.000

12. Niko Rosbergs Mercedes + 1 aplis

13. Sebastians Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 aplis

14. Haime Algersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 aplis

15. Heiki Kovalainens Lotus-Renault + 1 aplis

16. Timo Gloks Virgin-Cosworth + 2 apļi

17. Vitālijs Petrovs Renault + 4 apļi

Izstājās:

Pilots Komanda Apļu skaits

Vitantonio Liuci HRT-Cosworth 47

Žeroms D'Ambrozio Virgin-Cosworth 43

Jarno Trulli Lotus-Renault 32

Serhio Peress Sauber-Ferrari 24

Rubenss Barikello Williams-Cosworth 23

Narains Kartikejans HRT-Cosworth 15

Pastors Maldonado Williams-Cosworth 9

Pasaules čempionāta kopvērtējums

V. Pilots Pts

1. Sebastians Fetels 25 25 50

2. Džensons Batons 8 18 26

3. Luiss Hamiltons 18 6 24

4. Marks Vēbers 10 12 22

5. Fernando Alonso 12 8 20

6. Felipe Masa 6 10 16

7. Niks Haidfelds - 15 15

8. Vitālijs Petrovs 15 - 15

9. Sebastians Buemi 4 - 4

10. Kamui Kobajaši - 4 4

11. Adrians Zutils 2 - 2

12. Mihaels Šūmahers - 2 2

13. Pols Di Resta 1 1 2

14. Serhio Peress - - -

15. Niko Rosbergs - - -

16. Rubens Barikello - - -

17. Pastors Maldonado - - -

18. Haime Algersuari - - -

19. Jarno Trulli - - -

20. Heiki Kovalainens - - -

21. Timo Gloks - - -

22. Žeroms D`Ambrozio - - -

23. Vitantonio Liuci - - -

24. Narains Kartikejans - - -

Konstruktoru kauss

Vieta Komanda Punkti

1. Red Bull-Renault 72

2. McLaren-Mercedes 50

3. Ferrari 36

4. Renault 30

5. Toro Rosso-Ferrari 4

6. Sauber-Ferrari 4

7. Force India-Mercedes 4

8. Mercedes 2

Atskats pēc diviem aizvadītiem posmiem - Fetela (nevis "Red Bull") dominace un "McLaren" piloti kā līdera tuvākie sekotāji. Pagaidām cerības nav attaisnojusi "Ferrari" vienība - itāļi gan braukšanas, gan rezultātu ziņā atrodas tuvāk "Renault-Lotus" nekā buļļiem... Ir jāsaprot - sezona ir tikai sākuma stadijā un turpmākā gada laikā var tikt pieredzēti visdažādākie pavērsieni. Skaidrs ir viens - notikumu scenāriju var krasi mainīt "Mercedes": starts Rosa Brauna vienībai bijis pagalam neveiksmīgs, no līdzībām ar 2009. gada "Brawn" fenomenu nav ne vēsts. Tomēr vācu komandas rīcībā ir divi lieliski piloti - perspektīvais Rosbergs un septiņkārtējais čempions Šūmahers, arī tehnika nav tā sliktākā, tā, ka rezultāti, agri vai vēlu, uzlabosies. Ja runājam par analoģijām - 2005. un 2006. gads bija gados jaunā Alonso zvaigžņu stunda, divi čempiona tituli pēc kārtas. 2010. gada tituls Fetelam rokās jau ir, vai būs arī otrais pēc kārtas? Rezultāti pēc diviem posmiem sniedz apstiprinošu atbildi...

To, vai Fetels arī turpmāk atradīsies tik pārliecinošā vadībā, noskaidrosim pēc nedēļas, kad Šanhajā tiks aizvadīta Ķīnas Lielās Balvas izcīņa.

Svarīgākais