Ārmstrongs brauks pēc astotā titula

Septiņkārtējais velobrauciena "Tour de France" uzvarētājs amerikānis Lenss Ārmstrongs nesen parūpējās par sensāciju, paziņojot, ka pēc vairāk nekā triju gadu ilgas prombūtnes atgriežas lielajā riteņbraukšanā.

Vēl pēc divām nedēļām Ārmstrongs pavēstīja, ka par viņa jauno komandu kļūšot "Astana" no Kazahstānas, ko pārstāv Alberto Kontadors, kas šogad uzvarēja gan "Giro d"Italia", gan "Vuelta a Espanya", kā arī Lensa tautietis Levijs Leipheimers.

Galamērķis – "Tour de France"

Lenss Ārmstrongs ir pilns pārliecības, ka viņam būs pa spēkam astoto reizi uzvarēt "Tour de France" braucienā, un tas ir viens no iemesliem, kāpēc viņš 37 gadu vecumā nolēmis atkal sēsties uz divriteņa un piedalīties sacensībās. "Pirms šā lēmuma pieņemšanas ilgi apspriedos ar saviem bērniem, citiem ģimenes locekļiem, tuviem draugiem," uzsver Ārmstrongs, piebilstot, ka vēl viens, iespējams, galvenais iemesls, kāpēc viņš turpinās karjeru, ir vēlme pievērst plašas sabiedrības uzmanību ļaundabīgo audzēju problēmai. Pats Ārmstrongs ar šo ligu tika galā – drīz pēc 1996. gada olimpiskajām spēlēm viņam tika konstatēts vēzis sēkliniekos un viņš pārcieta vairākas operācijas, izgāja ķīmijas terapijas kursu, un ārstēšanās izrādījās ļoti veiksmīga. Amerikānis ne tikai spēja parakstīt profesionālu līgumu, bet arī septiņas reizes pēc kārtas – no 1999. līdz 2005. gadam uzvarēja pasaulē slavenākajās sacensībās "Tour de France", kas līdz viņam nevienam nav bijis pa spēkam, labojot rekordu, kas piederēja Žakam Anketilam, Edijam Merksam, Bernāram Ino un Migelam Indurainam, kuri bija tikuši pie pieciem panākumiem.

Pēc septītā triumfa Ārmstrongs paziņoja, ka pamet sportu, lai koncentrētos darbam paša izveidotajā vēža slimnieku palīdzības fondā. Tas gan viņam neliedza šos vairāk nekā trīs gadus uzturēt sportisko formu (piemēram, piedaloties maratonos – pērn Ņujorkā viņš finišēja 232. vietā, bet šā gada aprīlī Bostonā ierindojās labāko piecsimtā). Paralēli Ārmstrongs piedalījies arī kalnu riteņbraukšanas sacīkstēs – Kolorādo notikušajos "Leadville 100" mačos viņš pat ieņēma otro vietu.

Videouzrunā, kurā Ārmstrongs darīja zināmu savu atgriešanos, viņš gan neprecizēja, kādus rezultātus nākamajā sezonā cer sasniegt, tomēr amerikānim tuvu stāvoši cilvēki izdevumam "VeloNews" pavēstīja, ka plāni ir lieli – piedalīšanās Parīzes–Nicas, "Dauphine Libere" sacensībās, Džordžijas un Kalifornijas velobraucienos un, protams, "Tour de France".

Vēlāk intervijā Ārmstrongs atzina, ka vēlas uzvarēt šajā braucienā astoto reizi un par savu komandu šā mērķa īstenošanai izvēlējies "Astana" vienību no Kazahstānas, ko pārstāv "Giro" un "Vuelta" šāgada uzvarētājs Alberto Kontadors un Lensa tautietis Levi Leipheimers. Savulaik Ārmstrongs plānoja izveidot savu komandu, taču no tā nekas nesanāca. "Savu komandu izveidot ir ļoti grūti. Bet "Astana" vienībai pievienojos divu iemeslu dēļ: pirmkārt, esmu ļoti lojāls Johanam [Bruinelam – bijušajam riteņbraucējam un pašreizējam "Astana" komandas sporta direktoram. – A.P.], un, otrkārt, to pašu varu teikt par "Trek". Tas, ka šeit ir Johans un arī "Trek", – tie bija galvenie iemesli." Piebilstams, ka Viskonsinā bāzētais riteņu ražošanas uzņēmums pēc tam, kad pārstāja eksistēt Ārmstronga bijušā komanda "Discovery Chanel" (pirms tam "Trek" sadarbojās ar "U.S.Postal" vienību, kurā amerikāņu riteņbraucējs iebrauca saulītē), pagājušā gada decembrī parakstīja līgumu ar "Astana" un šosezon apgādāja vienības šosejniekus ar jauno "Madone" divpēdi (braucieniem ar atsevišķu startu tika sagatavots "Equinox TTX" modelis). Rezultāts ir acīmredzams, un "Astana", ko savulaik pat izslēdza no "Tour" par dopinga lietām, neapšaubāmi būs favorīte arī nākamsezon.

Pēc "Discovery Channel" vienības likvidācijas lielākā daļa tās vadības pārgāja pie "Astana", kas piedzīvoja pārbūvi, un Ārmstrongs ar daudziem tur ir lieliskās attiecībās. Piemēram, ar Vjačeslavu Jekimovu, kurš ir viens no "Astana" vadītājiem (pilda ģenerālmenedžera pienākumus) un kurš atzīst, ka pat veterāna vecumā un pēc ilgstoša pārtraukuma Lenss esot spējīgs pacelt jebkuras komandas reitingu.

Visu rakstu lasiet 7.l oktobra izdevumā

Svarīgākais