Evita bija nolēmusi jauno gadu sagaidīt vienatnē mājās. Tuvojoties pusnaktij, veselības stāvoklis pēkšņi sašķobījies, tādēļ zvanījusi ģimenes ārstam. Gada pēdējā dienā pulksten 20.00 vakarā ar speciālistu tā arī nav sazvanījusies, tādēļ nolēmusi sazināties ar tā saucamo ātro palīdzību, vēsta "Bez tabu".
"Sākās ar nejutīgām rokām, tad pārslēdzās uz kājām. Sajutu sāpes krūtīs. Bija apgrūtināta elpošana, mēģināju pati sevi nomierināt. Pati esmu mediķis, saprotu, kā šādās situācijās rīkoties. Ģimenes ārsti nevarēju sazvanīt, tādēļ zvanīju 113. Saruna ilga kādas trīs minūtes, pašsajūta neuzlabojās, dispečere teica, ka nosūtīs brigādi, bet tas var būt maksas pakalpojums. Tajā situācijā to varbūt tik ļoti nedzirdēju, man bija grūti, visam piekritu, ātrāk gribēju saņemt palīdzību."
Evita, domājot vienu soli uz priekšu, atslēgusi mājas durvis un gaidījusi mediķus.
"Atbrauca trīs cilvēku brigāde, izmērīja asinsspiedienu, noteica glikozes līmeni asinīs, vēnā laida zāles, pašsajūta uzlabojās. Tā mēs šķīrāmies."
Trīs dienas vēlāk e-pastā pēkšņi saņemts ātrās palīdzības rēķins par kopsummu 91 eiro. Evita uzsver, ka rēķinu apmaksās, taču ir pārliecināta, ka daudzi cilvēki nu baidās vērsties pēc palīdzības.
Neatliekamās palīdzības pārstāve norāda, ka lēmumu par rēķina izrakstīšanu pieņem uz izsaukumu devusies brigāde.
Diāna Tkačenko, NMPD Operatīvās vadības centra vadītāja vietniece, skaidro:
"Jebkurš izsaukums, kur esam ieradušies, cilvēkam sniedzam nepieciešamos izmeklējumus, ja jau esam atbraukuši. Neatliekami gadījumi ir bezsamaņas, nopietnas avārijas, insults. Ja diennaktī saņemam ap 1500 zvaniem, brigādes izbrauc 900 gadījumos, tikai 7 gadījumi ir tādi, kas nav bijuši neatliekami un tiek sastādīti maksas izsaukumi."
Kaut tehniski dienestam ir iespēja zvanu pāradresēt ģimenes ārstu konsultatīvajam tālrunim (66016001), tas visbiežāk netiek darīts, lai dienesta dispečeri nekļūtu par starpniekiem. “Mēs gribam, lai cilvēki iemācās atrast šo tālruņa numur, iemācās to izmantot,” norāda Tkačenko.