8.lapa
FESTIVĀLS
Ik gadu Cēsu Mākslas festivāla programmā līdzās mūzikai un vizuālajai mākslai ir pārstāvēts arī teātra mākslas žanrs, dodot iespēju skatītājiem novērtēt īpaši atlasītus, sezonas labākos mazās un vidējās formas skatuves darbus.
“Grand Prix” teātru skatē Koncertzālē “Cēsis” būs skatāmas divas kritiķes Zanes Radzobes izvēlētas Latvijas vadošo teātru izrādes.
Cēsu Mākslas festivāla “Grand Prix” teātru skates kuratore ilgu laiku bija ievērojamā teātra kritiķe Silvija Radzobe. Nu jau vairākus gadus izlases veidošanu pārņēmusi viņas meita, pazīstamā teātra kritiķe Zane Radzobe. Katru gadu teātru sezonas izskaņā viņa izraugās un nosauc sezonas labākās mazās un vidējās formas izrādes, kas festivāla laikā tiek parādītas īpašā “Grand Prix “ skatē uz Koncertzāles “Cēsis” skatuves.
Ceturtdien, 17. augustā, plkst. 19.00 būs skatāma Valmieras teātra izrāde - Jūdžina O’Nīla traģēdija “Sēras piestāv Elektrai” (attēlā). Režisore Inese Mičule.
Tāpat, kā visiem citiem, arī Menoniem ir skeleti skapjos - tikai daudz ļaunāki. Menonu dzimtas stāsts risinās 19. gadsimta 60. gados Jaunanglijas pilsētiņas nomalē pēc Amerikas Pilsoņu kara beigām. Izrādes pamattēma, atšķirībā no antīkajiem paraugiem, ir nevis cilvēka sadursme ar nepielūdzamo likteni, bet gan personības sadursme ar dziļi cilvēka iekšienē noglabātajiem noslēpumiem, kaislībām un vēlmēm. Savdabīgas pārdomas par tām mācībām, ko cilvēcei snieguši šausminošie un bezjēdzīgie kari, iekšējā refleksija un sirdsapziņas parādīšanās cilvēka dvēselē - tas ir mūsu laikmets, kas turpina mīta likteni un “pārraksta” tā nobeigumu.
Lomās: Aksels Aizkalns, Rūdis Bīviņš, Kārlis Freimanis, Ingus Kniploks, Mārtiņš Meiers, Inese Pudža, Ieva Puķe un Diāna Krista Stafecka.
Svētdien, 20. augustā, plkst. 19.00 būs skatāms Dailes teātra iestudējums - Denisa Kellija psiholoģiskā drāma “Zēni nav meitenes”, Dārtas Danevičas monoizrāde. Režisore Diāna Kaijaka. Šis stāsts ir par mīlestību. Par romantiku. Par iemīlēšanos godīgā, gudrā un asprātīgā vīrietī, kurš sievietei dod iespēju uzplaukt - kā mātei un savā darbā. Viņa ilgi nevar atrast savu vietu, bet viņš nekur viņu nesteidzina. Un, kad viņa beidzot ir atradusi savu aicinājumu kino nozarē, viņas bērni ir tikuši dārziņā, notiek tas, kas mēdz notikt. Idilliskā ģimenes dzīve izjūk brutāli.