"Baltic Taxi": Mūsu zaudējumi netika kompensēti ar "airBaltic" palīdzību

"Baltic Taxi" zaudējumi nav tikuši kompensēti ar lidsabiedrības "airBaltic" palīdzību, - komentējot "Rīga Taxi" valdes priekšsēdētāja Genādija Aksjonova izplatīto paziņojumu, biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja "Baltic Taxi" direktors Ingus Kļaviņš.

Viņš noraidīja Aksjonova izteikumus, ka "Baltic Taxi" būtu saņēmis kādu līdzfinansējumu arī no valsts budžeta.

Atsaucoties uz Aksjonova paziņojumā pausto informāciju, Kļaviņš gan apstiprināja, ka "Baltic Taxi" atrodas priviliģētā situācijā. Taču viņš precizēja, ka šī pieminētā "privilēģija" esot "Baltic Taxi" pasažieru uzticības straujais pieaugums.

"Neredzu, kā pasažieru uzticību var nopirkt par kādu pilnīgi mistiski piesauktu naudu," teica Kļaviņš.

Kas attiecas uz lidostu "Rīga", Kļaviņš atklāja, ka "Baltic Taxi", maksājot identisku summu kā pārējie, stāv otrajā taksometru rindā lietū un sniegā.

"Kādu priekšrocību redz Aksjonova kungs, man nav saprotams," sacīja Kļaviņš.

Kļaviņš pauda uzskatu, ka ir tikai loģiski, ja rekomendējoši pasažieru plūsmas tiek novirzītas prom no krāpnieciskas darbības praktizējoša uzņēmuma.

"Kas attiecas uz citiem "Baltic Taxi" konkurējošiem uzņēmumiem Rīgas lidostā, tad "Baltic Taxi" vienmēr izturējušies tikai un vienīgi ar cieņu kā pret cienījamiem nozares partneriem," piebilda Kļaviņš.

Komentējot "Baltic Taxi" finanšu rādītājus, Kļaviņš norādīja, ka uzņēmums patlaban atrodas straujas attīstības stadijā, - "Baltic taxi" turpat četrkāršojuši savu autoparku nepilnu trīs gadu laikā, kas esot uzņēmuma straujās attīstības rādītājs.

Savukārt "Rīgas taksometru parka" komercdirektore Anita Pakalniece biznesa portālam "Nozare.lv" atklāja, ka viņa varētu piekrist Aksjonova teiktajam, ka taksometru pakalpojumu nozarē strādāt ir grūti. Taču arī viņa nevarēja apstiprināt, ka "Rīgas taksometru parks" būtu saņēmis kādu līdzfinansējumu no valsts uzņēmējdarbības atbalstam.

Tāpat viņa neapstiprināja, ka "Rīgas taksometru parkam" būtu nodokļu parādi. Komentējot Aksjonova izplatīto paziņojumu, Pakalniece vien norādīja, ka Aksjonovam, visticamāk, ir nepatīkami, ka saistībā ar sāktiem kriminālprocesiem pret negodprātīgajiem šoferiem, aizturētas "Rīga Taxi" automašīnas.

Taču, kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Rīga Taxi" pārstāve Iveta Silionova, patlaban neviena automašīna nav aizturēta.

Jau ziņots, ka kompānija "Rīga Taxi" šodien izplatījusi paziņojumu, kritizējot konkurentus un nesakārtoto taksometru pakalpojumu tirgu Rīgā.

"Rīga Taxi" valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs, kura vadītā uzņēmuma šoferi nesen tika pieķerti pasažieru krāpšanā, paziņojumā pauž viedokli, ka taksometru pakalpojumu tirgū ir gan nevienlīdzīga konkurence, gan arī tādi normatīvie akti un prasības, kuras pilnībā ievērojot normāli organizēt taksometru biznesu nemaz nav iespējams.

"Tipisks piemērs ir lidosta "Rīga", jo par to, ka šajā teritorijā atļauts strādāt "Rīga Taxi" taksometriem, līdzīgi kā parējām taksometru kompānijām, firmai ik mēnesi jāmaksā 8100 lati," norādīja Aksjonovs.

Aksjonovs klāstīja, ka "Rīga Taxi", atšķirībā no konkurentiem "Baltic Taxi" un "Rīgas taksometru parka" ("Red Cab"), nav ne ievērojamu ikgadējo zaudējumu, ne arī nodokļu parādu, turklāt šos uzņēmumus tieši vai netieši līdzfinansējot arī no valsts budžeta.

Aksjonovs apgalvoja, ka "Baltic Taxi" esot bijusi iespējas kompensēt zaudējumus ar lidsabiedrības "airBaltic" palīdzību, kas uz "Baltic Taxi" taksometriem novirzīja savus pasažierus.

Ekonomika

Kopējais valsts parāds jau tagad ir lielāks par Latvijas gada budžetu, bet, lai finansētu visus nākamajā gadā ieplānoties tēriņus, tas pieaugs vēl par aptuveni pusotru miljardu eiro, vēsta LTV raidījums “de facto”. Parāda apmērs gan nebūtu nekas ārkārtējs, īpaši salīdzinoties ar citām valstīm. Taču pesimistiskās ekonomikas prognozes, lielais budžeta deficīts un kredītreitingu aģentūru lielāka skepse par Latvijas situāciju uz parāda audzēšanu liek raudzīties ar lielāku piesardzību.