Sasniedzot 48,4 miljonu latu atzīmi, Latvijas reklāmas tirgus pērn ir palielinājies par pieciem procentiem salīdzinājumā ar 2010. gadu. Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) 50 miljonu latu robežu cer sasniegt divos gados.
«Latvijas reklāmas tirgu prognozi šim gadam ietekmē vairāki faktori, kuru pieaugošo nozīmi izjutām arī pagājušā gadā. Starptautiskie reklāmdevēji, ņemot vērā aprēķinus par Latvijas iedzīvotāju pirktspējas samazināšanos, Baltijai paredzētos reklāmas investīciju budžetus pārdala par labu Lietuvai un Igaunijai, samazinot apjomu Latvijas tirgū,» norāda LRA prezidents Ģirts Ozols.
LRA valdes locekle Ingrīda KrīgereLāce komentē, ka mediju reklāmas tirgus pērn audzis par pieciem procentiem un tas atbilst prognozēm par lēnu tirgus pieaugumu. Salīdzinot ar 2010. gadu, nemainīgs ir palicis avīžu reklāmas tirgus, nedaudz kritis vides un radio reklāmas tirgus, televīzijā pieaugums par sešiem procentiem. Lielākais pieaugums novērojams interneta reklāmas tirgū (par 17%) un žurnāliem (par 15%). Vislielāko kritumu piedzīvojis kino reklāmas tirgus – mīnus 27 procenti.
Kā stabilitātes gadu pagājušo raksturo Pilsētas līnijas direktore Ilma Kauliņa, kura saistībā ar divu procentu vides reklāmas kritumu pārmetumus raida tā laika amatā nepārvēlētā prezidenta virzienā, domājot ar to nestabilitāti valstī. «Kopējos rādītājus noteikti ietekmējušas 2010. un 2011. gadā notikušās vēlēšanas. Uzdrošinos apgalvot, ka bez rīkojuma nr. 2 vides reklāmas rādītāji būtu ar nelielu, bet pozitīvu tendenci. Šogad vides reklāmai paredzu stabilu augšupeju,» prognozē I. Kauliņa.
Pērn lielākie reklāmdevēji bija Tele2, Procter&Gamble, LMT, Bite, Maxima. Savukārt starp nozarēm topa augšgalā ierindojas mobilie sakari, mazumtirdzniecība, medikamenti, finanšu institūcijas un to pakalpojumi, kā arī telekomunikācijas.
«Ekonomikas atveseļošanās ir ietekmējusi reklāmas tirgū. Tomēr pamata neprātīgam optimismam, kādu mēs reizēm pieprotam, šobrīd nav,» uzskata LRA padomes loceklis, Media House valdes loceklis Juris Liepiņš.