Aptauja: 56% iedzīvotāju pandēmijas laikā sākuši biežāk gatavot mājās

© f64.lv, Oksana Džadana

Gatavošana mājās ikdienā ir jaunā realitāte daudzās Latvijas ģimenēs - 56% iedzīvotāju norādījuši, ka gatavo mājās biežāk nekā laikā pirms Covid-19 pandēmijas, un tikai katrs piektais plāno atgriezties pie agrākajiem paradumiem, liecina 2020.gadā veiktais NielsenIQ pētījums. Pieaugusi arī veselīgu maltīšu nozīme ikdienā.

Kā liecina NielsenIQ aptauja, veselīgs dzīvesveids Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgs arī pandēmijas laikā: puse no pircējiem pēdējā gada laikā mērķtiecīgi izdarījuši izvēles par labu veselīgu produktu iegādei. To apliecina arī fakts, ka pērnā gada pēdējā ceturksnī Rimi veikalos par 10% pārdotajās vienībās pieaudzis pieprasījums pēc augļiem un dārzeņiem, bet pieprasījums pēc vietējiem āboliem - teju par 25% pārdotajās vienībās.

Tāpat aizvien pieprasītāks kļūst ekoloģisko augļu un dārzeņu sortiments, piemēram, āboli, banāni, kukurūza, kartupeļi, bietes, burkāni, sīpoli, selerijas un kāposti. Kā liecina NielsenIQ pētījuma dati, puse pircēju norāda, ka dod priekšroku pašmāju ražotāju produkcijai, un katrs trešais pārliecinās, vai viņa iegādātie produkti ir draudzīgi videi.

"Pircēju paradumu izmaiņas parāda, ka mājsēdes apstākļi mudina cilvēkus pievērst lielāku uzmanību savam uzturam. Tāpēc pircēju vēlmes iet roku rokā ar vietējo un veselīgo produktu sortimenta paplašināšanu veikalos, ko veicina arvien pieaugošā interese par šādiem produktiem. Teju par 10% ir audzis pieprasījums pēc produktiem, kas iekļauti Rimi Labākai dzīvei programmā, tāpēc pērn šo sortimentu esam paplašinājuši par 16% - pieejami jau 622 dažādi produkti ar pazeminātu sāls, cukura daudzumu un bez ĢMO, bet ar paaugstinātu uzturvērtību. Gardēžu programmas attīstība jaunā kapacitātē un kvalitātē ir loģisks turpinājums, kā varam iedvesmot cilvēkus dažādot ēdienkarti un apgūt jaunas prasmes un zināšanas par veselīgu uzturu, lai ikdienā varētu labāk rūpēties par savu labsajūtu, neraugoties uz vairākiem izaicinājumiem, ar ko sastopamies," atklāj Rimi Latvia kategoriju departamenta direktors Milans Blūms.

Mājās gatavota maltīte ir svarīgāka nekā agrāk, sevišķi brokastis, ko mājās gatavo trīs ceturtdaļas iedzīvotāju, un vakariņas, ko ārpus mājas ēd vien 4%, liecina NielsenIQ pētījuma dati.

Izklaide

Muzikāli un cilvēcīgi atšķirīgi, bet stāstā vienoti – četri radošo industriju pārstāvji Abra, Sniegs, Upelnieks un Bārda piedāvā dziesmu “Garā”. “Stāstot personīgās pieredzes un pārdomas par nonākšanu dzīves grūtībās, dziesmā izskan aicinājums nevis grimt dziļāk problēmās, bet raudzīties uz augšu – meklēt izeju un risinājumu,” tā šī negaidītā četrotne piesaka šo dziesmu.