Internets kļuvis par vērtīgu palīgu ērtākai biznesa procesu pārvaldībai

Latvijas roze ir apņēmības pilna turpināt paplašināt savu tirdzniecības vietu skaitu līdz 30 un nodrošināt iespēju krāšņus ziedus, tostarp savu firmas zīmi – Latvijā audzētas rozes – iegādāties visās Latvijas lielākajās pilsētās © Publicitātes foto

SIA Latvijas roze savu darbību uzsāka pirms sešiem gadiem, kad atvēra savu pirmo ziedu veikaliņu. Uzņēmējdarbība tika sākta krīzes viszemākajā punktā, taču uzņēmuma valdes locekle Santa EikerteKuiva spriež, ka tieši šis aspekts licis uz visiem biznesa procesiem raudzīties daudz skrupulozāk, gruntīgāk un katrs panākums bija kā neliela uzvara. Šobrīd Latvijas roze jau izaugusi līdz deviņu veikalu lielam tīklam, aptverot vairākas Latvijas pilsētas.

«2009. gadā arvien vairāk sabiedrībā aktualizējās ideja par nepieciešamību atbalstīt vietējo preci. Radās iecere par ziedu veikala izveidi, kur cilvēki varētu iegādāties Latvijā audzētas rozes un, protams, arī citas puķes,» stāsta S. EikerteKuiva. Biznesam starts bija veiksmīgs, atlika tikai sparīgi iesākto ceļu turpināt. «Latvijas rozes, kas augušas Tukuma pusē, varam piedāvāt no aprīļa līdz oktobrim. Tuvojoties pavasarim, klienti tagad jau paši taujā, kad rozes paradīsies veikalos,» stāsta S. EikerteKuiva, kura novērojusi, ka pieprasījums pēc rozēm ir nemainīgs visu gadu (ziemā tās tiek vestas no Holandes), bet pārējiem ziediem ir sezonalitātes raksturs.

Tehnoloģijas atvieglo ikdienu

Paplašinoties pašam uzņēmumam, palielinājās arī pienākumu, atbildības un veicamo darbu liste. S. EikerteKuiva atceras – lai arī sākotnēji šķitis, ka neliels uzņēmums var pilnībā iztikt bez modernu tehnoloģiju klātbūtnes, taču diezgan ātri nāca atskārsme, ka elementāri IKT risinājumi atvieglo uzņēmēja, darbinieku ikdienas soli, kā arī, tos ieviešot, uzņēmums kļūst vēl pieejamāks klientiem un iet vienā solī ar klientu paradumiem, piemēram, vairums ziedu veikalā priekšroku dod nevis skaidras naudas norēķiniem, bet labprātāk maksā ar karti.

S. EikerteKuiva piekrīt – bez stabila interneta pieslēguma sekmīga uzņēmējdarbība mūsdienās grūti iedomājama. Šo pakalpojumu uzņēmumam nodrošina Lattelecom. Arī individuāli veidotu epastu un mājaslapas adresi palīdzēja izveidot minētais IKT uzņēmums. Šāds risinājums, protams, palīdz būt pamanāmākiem, vieglāk sasniedzamākiem, uzņēmums tādējādi apliecina biznesa partneriem un klientiem savu profesionalitāti, piesaka sevi kā nopietnu un ilglaicīgu spēlētāju tirgū. S. EikerteKuiva stāsta, ka risinājumu ieviešana notikusi līgani un vienkārši. Viņa ir gandarīta, ka uzņēmumam ir pašam sava klientu menedžere no Lattelecom. «Tas ir ērti, ka jautājumus varam risināt ar vienu cilvēku. Viņa zina mūs un regulāri informē par jaunām iespējam, pielāgo piedāvājumu mums. Operatīvi tiek reaģēts, ja mums kas sabojājas un ir vajadzīgs steidzams remonts,» stāsta Latvijas rozes valdes locekle.

Attālinātas kontroles iespējas

Viņa atzīst – šobrīd vairs nespēj iztēloties darbu bez vērtīgajiem IKT palīgiem un ir pārliecinājusies, ka modernās tehnoloģijas ļoti atvieglo ikdienas darbu, saziņu starp uzņēmuma darbiniekiem, vadību. «Esam iegādājušies viedtālruņus. Visas atskaites jau sen tiek sūtītas epastā. Daudzi jautājumi tiek risināti virtuālajā vidē. Informācijas apmaiņa notiek ļoti operatīvi un ērti,» teic S. EikerteKuiva. Principā IKT risinājumi ļauj turēt roku uz pulsa, un vadība ir informēta par veikalos notiekošo pat bez reālas klātbūtnes katrā no tiem. «Veikali atrodas dažādos Latvijas reģionos, tāpēc nav iespējams tajos ik dienu ierasties klātienē, taču tehnoloģijas nodrošina attālinātas kontroles iespējas. Katrā veikalā ir uzstādītas arī kameras, un, piemēram, caur telefonu jebkurā brīdi var apskatīties, kas tajos notiek. Un šo iespēju atkal nodrošina internets,» uzsver S. EikerteKuiva.

Patlaban uzņēmumā strādā 25 darbinieki, bet viņu skaits, iespējams, nākotnē tiks palielināts, jo Latvijas roze ir apņēmības pilna turpināt paplašināt savu tirdzniecības vietu skaitu līdz 30 un nodrošināt iespēju krāšņus ziedus, tostarp savu firmas zīmi – Latvijā audzētas rozes – iegādāties visās Latvijas lielākajās pilsētās. Šobrīd ir atvērti deviņi veikali – divi Jūrmalā (Lielupē un Kauguros), divi Rīgā, kā arī viens Tukumā, Jelgavā, Daugavpilī un Ādažos, izveidots arī Vasaras dārzs Lielupē (veikalam ir sezonalitātes raksturs), kur klientiem iespējams iegādāties dažādus stādus, dārza preces un, protams, Latvijā audzētus rožu stādus. Uzņēmums arī strādā pie interneta veikala izveides.



Latvijā

Sabiedrisko mediju ombuds Edmunds Apsalons nekonstatē sabiedrisko mediju redakcionālo vadlīniju pārkāpumus "Lsm.lv" rakstā ""Krieveļi" un "latišņa" sociālajos tīklos. Kāpēc par naida izraisīšanu nesoda?", liecina Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) mājaslapā publicētais atzinums.

Svarīgākais