Japānas kino mākslinieki gatavojas uzņemt filmu, kuras budžets varētu sasniegt pat simts miljonu latu, bet par vienu no filmēšanas vietām varētu izraudzīties Ādažu poligonu, ienesot Rīgas pilsētas kasē 1 – 1,5 miljonu eiro.
Rīgas vicemērs Ainars Šlesers šorīt LNT raidījumā „900 sekundes” atzina: „Jā, mēs strādājam ar Japāņu producentiem – viņi bija nesen ieradušies un ļoti nopietni izskata iespēju strādāt Rīgā. Šī ir [Japānas] vēsturē lielākā budžeta filma, kuru japāņi jebkad ir uzņēmuši.” Filmas budžets tiek rēķināts aptuveni 100 miljonu eiro apmērā. Vairāk nekā miljons no šī budžeta, iespējams, varētu tikt novirzīt filmēšanai Ādažu poligonā.
Filmas producenti šobrīd meklē valstis, kurās iespējams filmēt dažādas scēnas – viņus neinteresē Vecrīgas vai kādas pilsētas daļas izmantošanu, kura vēsturiski iederētos kādā scēnā, bet gan vietas, kurās varētu filmēt cīņu skatus - Ādažu poligons šim nolūkam būtu piemērots.
Japāņu filmas, kas vēsta par krievu – japāņu karu (1904-1905), vienas epizodes uzņemšana Latvijā varētu sākties nākamā gada aprīlī, nra.lv informēja Aināra Šlesera padomnieks Georgs Lansmanis.
A. Šlesers norāda, ka Latvijas priekšrocība ir zemās izmaksas, kas filmēšanu padarītu lētāku nekā Francijā vai kādā citā Eiropas daļā. Ja japāņu producenti pieņems lēmumu par labu Ādažu poligonam, filmēšana varētu notikt jau nākamajā gadā. To būtu iespējams organizēt trīs nedēļu laikā, pāris nedēļas būtu nepieciešamas, lai visu sagatavotu. „Pašreiz pie tā notiek darbs, pārstāvji jau ieradušies,” norāda A. Šlesers.
„Protams, viņus interesē, kā Rīgas pilsēta to varētu atbalstīt. Es skaidri teicu - ja viņi pieņems lēmumu nākt un investēt šādus līdzekļus šādā projektā, Rīgas pašvaldība būs ieinteresēta to atbalstīt,” uzsver A. Šlesers. Vicemērs norāda, ka, piemēram, Ungārija pēdējos gados esot piesaistījusi apmēram 150 miljonus latu, organizējot dažādu filmu uzņemšanu Ungārijas teritorijā. „Tas ir jauns bizness un mēs kā Rīgas pilsēta pie tā aktīvi strādāsim, lai atbalstītu ne tikai parasto tūrismu, bet tieši biznesa tūrismu. Vienlaikus tā ir iespēja piedalīties mūsu cilvēkiem gan filmā kopumā, jo parasti valstī, kurā filmēšana notiek, [vietējos] izmanto masu skatos. Arī mūsu radošie cilvēki, kas saistīti ar nozari, varētu tikt iesaistīti. Ja, filmējot šo filmu izdotos iegūt 1 – 1,5 miljonu lielu summu, kas tiks atstāta Latvijā, izmantojot viesnīcas, ēdināšanu un daudz ko citu, manuprāt, tas būtu fantastisks bizness,” skaidro A. Šlesers.