TV raidījums atklāj Šķēles un Šlesera ģimeņu saistību ar mangāna rūdu

© Ģirts Ozoliņš/MN

Starp stividoriem, kas nodarbojas ar Krievijas militārajā rūpniecībā izmantojamās mangāna rūdas pārkraušanu ir arī tādi, kuru īpašnieku saites ved uz ekspremjera Andra Šķēles un politiķa Aināra Šlesera (LPV) ģimenēm, trešdienas vakarā vēsta "TV3 Ziņas".

Raidījums norāda, ka ar mangāna rūdas pārkraušanu nodarbojas vairāki stividori. Starp pārkrāvējiem ir arī "KS Terminal" un "Rīgas ogļu termināls". Abi atrodas Krievu salā.

"Rīgas ogļu termināls" pastarpināti pieder ekspremjera Andra Šķēles, kā arī pašreizējā politiķa, parlamentārieša Aināra Šlesera (LPV) ģimenēm, akcentē raidījums.

"Latvijas ostu termināļiem ir strikti jāievēro Eiropas Savienības un ASV noteiktās sankcijas pret Krievijas precēm un kravām. Tāpēc ir aizliegts pārkraut kravas, kuras ir iekļautas Eiropas Savienības un ASV sankcionēto preču sarakstā! Ikviens uzņēmums, kurš pārkāpj sankcijas ir bargi jāsoda! "Rīgas ogļu termināls" vienmēr ir strādājis, ievērojot Latvijas likumus, un nekad nav pārkāpis sankcijas," sagatavotajā atbildē raidījumam raksta Šlesers.

Pagājušajā gadā Ventspils ostā pārkrāva gandrīz miljonu tonnu mangāna rūdas, un šogad pirmajos divos mēnešos gandrīz 63 000 tonnu, savukārt Rīgā pērn šī materiāla apgrozījums sasniedza teju pusmilonu tonnu, bet šogad vēl nav ienākuši kuģi ar mangāna rūdu.

Ventspilī starp uzņēmumiem, kas šīs kravas pārkrauj, ir "Eurohome Latvija", "Stena Line Ports Ventspils", kā arī savulaik tā sauktajos tranzīta karos iesaistītā Šveices advokāta Rūdolfa Meroni kontrolētā "Ventspils tirdzniecības osta".

Latvijā

Kaitējums zemūdens interneta savienojumiem starp Vāciju un Somiju un starp Lietuvu un Zviedriju ir samazinājis datu pārraides ātrumu un izraisījis virkni starptautisku aizdomu. Tomēr līdz šim nav izšķirošas reakcijas uz šo notikumu. Šis nav pirmais gadījums, kad Baltijas jūrā tiek bojāta zemūdens infrastruktūra. Radušās pamatotas aizdomas par Krievijas iesaisti, ziņo Polijas medijs "wnp.pl".

Svarīgākais