Mācību līdzekļu nodrošināšanai skolās ir rasti vairāk nekā astoņi miljoni eiro, šo naudu novirzot no citiem projektiem, tostarp no 21,2 miljonu eiro apjomīgā izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas projekta, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" atklāja izglītības un zinātnes ministre Dace Melbārde (JV).
Ministre skaidroja, ka tas bija viens no Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšlikumiem un, viņaprāt, saprātīgs un atbalstāms.
Melbārde apņēmusies panākt, ka katrā priekšmetā skolās ir nepieciešamie mācību līdzekļi. Viņa solīja sekot līdzi, vai ar papildu astoņiem miljoniem eiro būs pietiekami.
Viņa arī solīja katru piektdienu doties uz kādu skolu, pievēršot lielu uzmanību jautājumiem, kas saistīti ar pamatvajadzībām.
Ministre arī norādīja, ka viņa turpina vērtēt nozarē iepriekš sāktās reformas. Šodienas tikšanās ar LIZDA būs daļa no tā.
"Mēs zinām, ka pedagogi ir noguruši no reformām, ir apjukuši un vēl nav tikuši galā ar iepriekš veikto reformu rezultātiem," teica ministre, uzsverot, ka tāpēc viņai ir svarīgi saprast, kādus trūkumus šobrīd ir jānovērš saistībā ar iepriekš veikto reformu "Skola 2030".
Lai turpinātu dialogu ar nozari par monitoringa projekta ieviešanu, IZM ir lūgusi Centrālo finanšu un līgumu aģentūru līdz 22.aprīlim pagarināt termiņu projekta iesniegšanai, aģentūru LETA informēja ministrijā.
IZM turpina sarunas ar sadarbības partneriem par projekta aktivitātēm un izmaksām, finansējumu novirzot akūtākām nozares vajadzībām. Lai uzklausītu visu iesaistīto pušu viedokļus par projekta efektīvāku realizāciju, tiek plānoti arī informatīvi pasākumi skolu un izglītības pārvalžu vadītājiem.
Kā norādīja IZM, projekta mērķis ir uzlabot pašvaldību un skolu darbu, atbalstot pedagogus un palīdzot skolēniem uzlabot sekmes un attīstīt savus talantus. Datu apkopošana un analīze ļaušot pašvaldībām un skolām labāk saprast, kā uzlabot mācību procesu un pieņemt izglītībai atbilstošākus lēmumus.
Kā vēstīts, par 21,288 miljonu eiro ieguldīšanu izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībā līdz 2029.gadam valdība nolēma vēl pagājušajā rudenī.
LIZDA piekrīt, ka izglītības kvalitātes monitoringa attīstība ir nepieciešama, taču ne visas IZM plānotās aktivitātes un ne tādā apjomā.
Arodbiedrība uzturējusi nostāju, ka daļu no izglītības kvalitātes monitoringa attīstībai paredzētā finansējuma būtu jānovirza jau iepriekš konstatētu problēmu risināšanai, tostarp mācību līdzekļiem un risinājumiem atbalsta personāla nodrošināšanai.