Pamatojoties uz sabiedrības aptauju Baltijas valstīs, secināts, ka a/s Dobeles dzirnavnieks zīmolu cittautiešiem izlasīt ir grūti un visspilgtāk viņiem paliek atmiņā vārds Dobele, kas asociējas ar miltiem.
Arī Latvijas iedzīvotāji, vaicāti, ar ko viņiem asociējas vārds Dobele, visbiežāk atbildēja, ka ar labiem miltiem, tāpēc šogad uzņēmums sper nozīmīgu soli un maina savu grafisko zīmi – ierastā dzirnakmens vietā jaunajā zīmolā attēloti divi stilizēti graudi un uzsvars likts uz vārdu Dobele. Vārdam dzirnavnieks turpmāk tiks atvēlēta mazāka loma.
Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Dainis Dominieks atzīst, ka viņam un daudziem citiem uzņēmuma darbiniekiem ir nedaudz žēl šķirties no esošā logo, taču, ja ārvalstīs zīmols ir grūti uztverams, tas ir jāmaina. Turklāt jaunā grafiskā zīme skaidri iezīmē uzņēmuma galvenās vērtības un jauno filozofiju – būt modernākiem un dinamiskākiem. Tiek izstrādāti arī jauni produktu iepakojumi ar jauno zīmolu, kas pakāpeniski nomainīs esošos. Līdz ar to uzņēmums spers soli pretī mērķim, lai piedāvātā produkcija gūtu popularitāti vietās, kur tā līdz šim ir bijusi maz vai vispār nav pazīstama. Pircēju uzmanības piesaistīšanai vissvarīgākais ir iepakojums un zīmola atpazīstamība. Protams, arī kvalitāte kā līdz šim, tā arī turpmāk būs nemainīgi augsta.
Vispārējās ekonomiskās krīzes apstākļos Dobeles dzirnavnieks 2009. gadā ir saglabājis 2008. gada ražošanas apjomus. Dainis Dominieks atzīmē, ka apjomu izdevies noturēt, pateicoties no jauna piesaistītajiem eksporta tirgiem, tajā skaitā Indonēzijai un Izraēlai. Līdz ar jaunapgūtajiem tirgiem miltu eksporta īpatsvars pieaudzis līdz 25% no kopējās miltu realizācijas. Rēķinot absolūtos skaitļos – ik mēnesi uzņēmums eksportē 1000 līdz 1500 tonnu produkcijas, galvenokārt miltus.
Šogad iecerētas 2,3 miljonu latu lielas investīcijas jaunu dzirnavu, fasēšanas līniju un graudu kaltes izbūvei. Savukārt iepriekšējā gadā uzņēmums tehnoloģiskajos risinājumos, it īpaši graudu pieņemšanas līnijas uzlabošanā, ieguldīja 600 000 latu. Rezultāts bija acīm redzams – Dobelē, lai nodotu atvestos graudus, pie uzņēmuma vairs nestāvēja desmitiem mašīnu gara rinda. Tas atviegloja ne tikai uzņēmuma darbu, bet krietni saīsināja graudu nodošanas laiku arī zemniekiem.
Domājot par produkcijas sortimenta pilnveidošanu, patērētājiem tiks piedāvāti vairāki jauni produkti, akcentējot dažādu ātri pagatavojamu graudu pārslu izstrādājumus, – Dobeles dzirnavnieks piedāvās pircējiem veselīgus produktus bez ķīmiskām piedevām. Sava vieta arī turpmāk būs specializētajiem miltu maisījumiem: rauga mīklai, picām, pankūkām, kēksiem, ko mājasmātes jau iecienījušas.
Zinot, ka kopš 2008. gada notikušas būtiskas izmaiņas uzņēmuma akcionāru vidū, daudziem Latvijā šķiet, ka Dobeles dzirnavnieks ir kļuvis par ārvalstu uzņēmumu un tā peļņa nepaliek Latvijā. Dainis
Dominieks informē: "Iz-maiņas akcionāru sastāvā ir, bet Dobeles dzirnavnieks vēl joprojām ir Latvijas uzņēmumu reģistrā un Latvijā paliek ne tikai tas naudas apjoms, kas tiek izmaksāts darbiniekiem un vietējiem izejvielu piegādātājiem – zemniekiem, bet arī nodokļi no uzņēmējdarbības." Veicot investīcijas tehnoloģijās, kopējais darbinieku skaits ir samazinājies, taču pieaugusi vidējā darba alga. 2007. gadā uzņēmumā strādāja 330 cilvēku un vidējā alga sastādīja 580 latu, bet 2009. gadā strādājošo skaits bija 120 un vidējā alga 769 lati mēnesī.
Plānojot perspektīvo attīstību un iespējamo noslogojuma pieaugumu, iespējama darbinieku skaita palielināšana. Jāatzīmē, ka šobrīd uzņēmumā tiek izmantoti tikai 75% no tā ražošanas kapacitātes.