Pretī jauniem panākumiem

AS Dobeles dzirnavnieks ir viens no lielākajiem graudu pārstrādes uzņēmumiem Baltijas valstīs. Pērnais gads uzņēmumam izdevies patiesi veiksmīgs – to apliecina gan apgrozījuma un ražošanas apjoma palielināšanās, gan nozīmīgi apbalvojumi, kā arī kāpums Latvijas mīlētāko zīmolu topā. «Tas norāda, ka esam uz pareizā ceļa,» ir pārliecināts uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils.

No Polijas līdz Āfrikai

AS Dobeles dzirnavnieks ražošanas apjoma un citu rādītāju pieaugums saistāms ar vairākiem faktoriem. Pirmkārt, tie ir jauni produkti. Līdz pērnā gada maijam uzņēmuma produktu portfeli veidoja milti, pārslas, maizes un sausie maisījumi, manna, grūbas, miežu un kviešu putraimi, rīsi, griķi, pupiņas un zirņi, bet tagad pieejami arī vairāku veidu makaroni jeb pasta. Investējot ievērojamus līdzekļus un piesaistot speciālistus no Itālijas, tika atvērta lieljaudas makaronu ražotne, kurā patlaban nodarbināti divdesmit darbinieku. Ražošanas līnijas kapacitāte ir aptuveni trīs tonnas makaronu stundā, kas ir pilnībā pietiekami, lai apmierinātu ne tikai Baltijas valstu pieprasījumu, bet arī eksportētu makaronus krietni plašākā mērogā.

«Jāteic, ka mums netika dots daudz laika, lai iestrādātos. Uzvarējām Polijas Lauksaimniecības tirgus aģentūras izsludinātajā konkursā programmas Pārtikas produktu piegāde Eiropas Savienības vistrūcīgākajiem iedzīvotājiem ietvaros un jau mēnesi pēc jaunās ražotnes atvēršanas parakstījām līgumu par piegādi. Divus mēnešus pēc ražotnes atvēršanas strādājām jau ar 80 procentu noslodzi, lai nodrošinātu pieprasījumu. Liels paldies manai komandai – par enerģiju, atdevi un ātrumu, kādā viņi to spēja paveikt,» atminas K. Amsils. Katru dienu uz Poliju aizripo divas pilnas kravas mašīnas, un tā tas būs līdz šā gada februāra beigām, jo projekta ietvaros jāpiegādā vēl vairāk nekā 1000 tonnas makaronu.

Latvijas iedzīvotājiem uzņēmums piedāvā zīmola Presto mīksto kviešu un Dobeles dzirnavnieka zīmola cieto kviešu makaronus. Īpašs jaunums ir cieto kviešu miltu (durum) makaroni, kas līdz šim Latvijā netika ražoti. Kā skaidro K. Amsils, cietos kviešus Baltijas klimatiskajos apstākļos nav iespējams izaudzēt, tāpēc veikalu plauktos bija atrodami vien no Itālijas ievestie makaroni. Nu ir pamats lepoties, jo, lai arī izejviela, no kuras top zīmola Dobeles dzirnavnieks makaroni, nav pašmāju, ražošana gan notiek tepat. Turklāt šie makaroni gatavoti pēc klasiskas itāļu receptes, sadarbojoties pašmāju tehnologiem un pieredzējušiem itāļu tehnologiem. «Mēnesi no mēneša pamazām pieaug pircēju interese par mūsu ražotajiem makaroniem – ceru, ka šāda pozitīva tendence būs arī turpmāk! Savukārt, ja runājam par eksportu, iepazīšanās nolūkā daži konteineri aizceļojuši arī uz Āfriku un Ķīnu,» saka K. Amsils.

Pircēju novērtējumam ir būtiska nozīme, bet ne mazāku gandarījumu uzņēmumam sagādāja Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) konkursa Eksporta un inovācijas balva 2012 apbalvošanas ceremonija. Kategorijā Importa aizstājējprodukts triumfēja AS Dobeles dzirnavnieks ražotie makaroni. Šāda uzvara norāda uz produkta unikalitāti un konkurētspēju, salīdzinot ar līdzīgiem produktiem un pakalpojumiem. «Tas patiesi ir nozīmīgs vērtējums, ko godam arī nopelnījām. Latvijā tika uzsākta tāda produkta ražošana, ko līdz šim industriāli te neražoja, bet importēja. Turklāt šis jaunais produkts ir arī eksportspējīgs. Rezultātā esam ieguvuši vairākas būtiskas priekšrocības,» rezumē K. Amsils.

Šogad jauni projekti

Jebkura atzinība sniedz papildu motivāciju un liek neapstāties pie sasniegtā. Tāpat arī aktīva dalība dažādos projektos un investīciju piesaiste veido svarīgu faktoru kopumu, kas ļauj aizvien palielināt uzņēmuma jaudas un apgrozījumu. «Patlaban esam uzsākuši jaunu investīciju projektu – cieto kviešu graudu dzirnavu izbūvi. Tiklīdz projekts būs īstenots, vairs nebūs jāieved izejviela – cietie milti. Vedīsim graudus, ko tepat uz vietas arī pārstrādāsim,» stāsta K. Amsils. Otrs projekts, kas top sadarbībā ar LIAA, piesaistot ES finansējumu, ir spageti makaronu ražotnes izveide. «Saistībā ar jauno ražotni un apjoma pieaugumu jau tagad redzu, ka radīsim aptuveni 10 līdz 15 jaunu darba vietu,» prognozē K. Amsils. Ja viss izdosies kā iecerēts, jaunais produkts veikalu plauktos atradīsies vasaras izskaņā.

K. Amsils atzīst, ka 2012. gads uzņēmumam aizritēja «zem makaronu zīmes», tomēr novārtā nepalika jau esošie, patērētāju iemīlētie produkti. Jau astoto gadu pēc kārtas milti Ekstra ieguva titulu Gada prece Latvijas Tirgotāju asociācijas rīkotajā konkursā. «Par šo sasniegumu sakām lielu paldies saviem uzticīgajiem pircējiem,» piebilst K. Amsils. Gada nogalē uzņēmums saņēma vēl vienu ļoti labu vēsti – organizācijas World Packaging Organisation rīkotajā starptautiskajā konkursā Worldstar for Packaging iegūta uzvarētāju balva par kārbu sēriju bakalejai. «Tas pierāda, ka mūsu jaunie iepakojumi ir augstu novērtēti ne tikai Latvijā, bet arī starptautiskā mērogā,» gandarīts ir K. Amsils.

Svarīgākais