Zināms, kad sāksies Rīgas apvedceļa pārbūve

© Dmitrijs SUĻŽICS, F64 Photo Agency

Rīgas apvedceļa pārbūvi būs iespējams sākt 2026.gadā, liecina VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pieejamā informācija.

LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis norāda, ka LVC speciālisti kopā ar projektētājiem patlaban strādā pie Rīgas apvedceļa pārbūves sākotnējās projektēšanas un ietekmes uz vidi novērtējuma, kas būs gatavs 2024.gadā.

Viņš atzīmē, ka secīgi tiks veikta būvprojekta izstrāde un pārbūvi būs iespējams sākt 2026.gadā.

Vienlaikus LVC pārstāvji vēsta, ka šobrīd Rīgas apvedceļa pārslodze un bīstamība liek izvēlēties maršrutus cauri Rīgai, bet pēc apvedceļa pārbūves situācija mainīsies.

Tāpat Lazdovskis uzsver, ka lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) notiek Pierīgā, jo tur ir vislielākā satiksmes intensitāte, valsts noslogotākie ceļi. Līdz ar to Pierīgas ceļi ir arī potenciāli paši bīstamākie.

Vienlaikus LVC vēsta, ka vienīgais veids, kā kardināli samazināt sadursmju skaitu uz valsts galvenajiem autoceļiem Pierīgā, ir uzlabot ceļu infrastruktūru un izbūvēt atdalītās brauktuves. To paredz arī pirms neilga laika izstrādātā "Valsts galveno ceļu attīstības stratēģija 2040".

Lazdovskis uzskata, ka nedrīkst vilcināties ar Rīgas apvedceļa pārbūvi par ātrgaitas šoseju ar četrām joslām un atdalītām brauktuvēm atbilstoši augstākajiem drošības standartiem.

Viens no tādiem posmiem, kur līdz šim notika daudz negadījumi arī ar smagām sekām, tagad ir pārveidots, skaidro Lazdovskis, piebilstot, ka Ķekavas apvedceļš ir izbūvēts atbilstoši visām satiksmes drošības prasībām, proti, tur ir četras braukšanas joslas, atdalītas brauktuves un visi šķērsojumi ir divos līmeņos. Sadursmju iespēja uz apvedceļa ir samazināta līdz minimumam, jo tieši sadursmes ir biežākais smago CSNg veids Latvijā.

LETA jau rakstīja, ka šā gada 13.oktobrī Ķekavas apvedceļš tika atvērts satiksmei un ir pieejams ceļa lietotājiem.

Ķekavas apvedceļa būvdarbus bija plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa publiskās un privātās partnerības projekta pabeigšana plānota 2043.gadā.

Ķekavas apvedceļa, tostarp pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS "Kekava ABT" un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA "Firma L4".

Latvijā

Šodien ZZS valde gatavojas izvirzīt savu Latvijas Bankas (LB) prezidenta amata pretendentu – valsts finanšu institūcijas “Altum” valdes priekšsēdētāju Reini Bērziņu. Latvijas Bankas likums nosaka: “Latvijas Bankas prezidentu pēc vismaz 10 Saeimas deputātu ierosinājuma ievēlē amatā Saeima.” Tas nozīmē, ka tikai politiķi, Saeimas deputāti var izvirzīt kandidātus uz šo augsto amatu.

Svarīgākais