Bolderāju pasargā no naftas termināļa

Naftas produktu terminālis vismaz pagaidām Bolderājā netiks būvēts, jo Rīgas domē ir apturēta lēmumprojekta izskatīšana. SIA KU Baltic Oil Terminal (BOT) vairākus gadus mēģina pierādīt šā projekta izdevīgumu, tomēr šī iecere buksē.

Pašvaldības Pilsētas attīstības komitejas deputāti šonedēļ nolēma atlikt lēmumprojekta izskatīšanu par naftas produktu pārkraušanas termināļa izveidi Bolderājā. Komitejas vadītāja pienākumu izpildītājs Vadims Jerošenko nenoliedz, ka uzņēmējdarbības veicināšana un jaunu darba vietu radīšana ir pozitīvs aspekts, diemžēl pašlaik nav pārliecības, ka BOT darbība neradīs nopietnus apgrūtinājumus Bolderājas un Daugavgrīvas iedzīvotājiem. «Kamēr nav skaidru risinājumu par dzelzceļa, pievedceļu un citas nepieciešamās infrastruktūras attīstību atbilstoši prognozējamam kravu plūsmas pieaugumam, tikmēr projekta tālāka virzība ir jāatliek,» uzsver V. Jerošenko. BOT informē, ka plānotais kravu apgrozījums terminālī varētu būt 10 miljoni tonnu gadā. Tur tiktu pārkrauti naftas ķīmijas produkti. BOT mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka terminālī paredzēts pieņemt, iekraut un izkraut tankkuģus ar pilno kravnesību līdz 100 000 tonnu. Pašlaik tik lielus kuģus iespējams apkalpot tikai Ventspils ostā.

Arī Rīgas mērs Nils Ušakovs ir iebildis pret šo projektu, sakot, ka kravu loģistika uz iespējamo jauno termināli nav pārdomāta un nav droša. Tas plānots pārāk tuvu pilsētas pludmalēm.

Iepriekš notikušajā projekta sabiedriskajā apspriešanā daudzi Daugavgrīvas un Bolderājas iedzīvotāji ir iebilduši pret to, jo bažījās, ka tas ievērojami traucētu viņu dzīvi, turklāt infrastruktūra nav sakārtota, lai varētu pārvadāt lielus kravu apjomus.

Svarīgākais