Turpinoties dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projekta būvniecības darbiem Rīgas centrā no pirmdienas līdz 22.jūlijam tiks mainīta gājēju plūsma un daļēji ierobežota tramvaju kustība Prāgas ielā, informē pilnsabiedrības "BeReRix" pārstāvji.
"BeReRix" pirmdien sāks infrastruktūras demontāžas darbus Prāgas ielā 2.
Pirmdien rīta pusē "Rīgas satiksme" demontēs tramvaju kontakttīklu un "BeReRix" sāks infrastruktūras demontāžas darbus, kas tiks pabeigti septembra vidū. Lai nodrošinātu pilnvērtīgu un ātru būvniecības darbu norisi, līdz 22.jūlijam tiks ierobežota tramvaju kustība Prāgas ielā. Ja būvdarbi tiks pabeigti ātrāk, "BeReRix" informēs iedzīvotājus un medijus par satiksmes atjaunošanu.
Sabiedriskā transporta satiksmē plānotas izmaiņas 1., 2., 5., 7. un 10. maršruta tramvaju kustībā un pieturvietu izvietojumā. Turklāt 2. un 10. maršruta tramvajiem uz demontāžas darbu laiku darba dienās nedaudz mainīsies izbraukšanas laiki no galapunkta.
1.maršruta tramvaji no galapunkta "Imanta" kursēs pa maršrutu līdz pieturvietai "Grēcinieku iela", tālāk pa 11.novembra krastmalu, 13.janvāra ielu, Radio ielu un tālāk pa maršrutu. Šajā virzienā tiks slēgta pieturvieta "Prāgas iela", tramvaji apvedceļā apstāsies pieturvietā "13.janvāra iela". Savukārt no galapunkta "Jugla" 1.maršruta tramvaji kursēs pa maršrutu līdz pieturvietai "Stacijas laukums", tālāk pa Radio ielu, 13.janvāra ielu, 11.novembra krastmalu un tālāk pa maršrutu. Šajā virzienā tiks slēgta pieturvieta "Centrāltirgus" (Centrāltirgus ielā), tramvaji apvedceļā apstājas pieturvietā "13.janvāra iela".
2.tramvaja maršrutam uz laiku tiks mainīts maršruta nosaukums un tas būs "Stacijas laukums - Tapešu iela". Tramvaji no galapunkta "Tapešu iela" kursēs pa maršrutu līdz pieturvietai "Grēcinieku iela", tālāk pa 11.novembra krastmalu, 13.janvāra ielu, Aspazijas bulvāri, K.Barona ielu, Radio ielu, līdz galapunktam "Stacijas laukums". Šajā virzienā tiks slēgta pieturvieta "Centrāltirgus" (Centrāltirgus ielā), tramvaji apvedceļā apstājas pieturvietā "Stacijas laukums" (Radio ielā) un "13.janvāra iela". Savukārt no galapunkta "Stacijas laukums" 2.maršruta tramvaji kursēs pa Radio ielu, 13.janvāra ielu, 11.novembra krastmalu un tālāk pa maršrutu. Reisos maršrutā "3.depo - Stacijas laukums" tramvaji kursēs līdz pieturvietai "Centrāltirgus", tālāk pa Maskavas ielu, 11.novembra krastmalu, 13.janvāra ielu, Aspazijas bulvāri, K.Barona ielu, Radio ielu, līdz galapunktam "Stacijas laukums". Reisos maršrutā "Stacijas laukums - 3.depo" kursēs pa Radio ielu, 13.janvāra ielu, 11.novembra krastmalu, Maskavas ielu uz 3.tramvaju depo.
5.tramvaja maršruts netiek traucēts, izņemot reisos "Mīlgrāvis - 3.depo". Tad tramvaji kursēs pa maršrutu līdz pieturvietai "Nacionālā opera", tālāk pa Aspazijas bulvāri, 13.janvāra ielu, 11.novembra krastmalu, Maskavas ielu uz 3.tramvaju depo. Savukārt reisos "Iļģuciems - 3.depo" kursēs pa maršrutu līdz pieturvietai "Grēcinieku iela", tālāk pa 11.novembra krastmalu, Maskavas ielu uz 3.tramvaju depo.
7.tramvaja maršruts no galapunkta "Ķengarags" (un no 3.depo) kursēs pa maršrutu līdz pieturvietai "Centrāltirgus", tālāk pa Maskavas ielu, 11.novembra krastmalu, 13.janvāra ielu, Aspazijas bulvāri un tālāk pa maršrutu. Šajā virzienā tiks slēgta pieturvieta "Prāgas iela", tramvaji apvedceļā apstāsies pieturvietā "13.janvāra iela". Savukārt no galapunkta "Ausekļa iela" tramvaji kursēs pa maršrutu līdz pieturvietai "Nacionālā opera", tālāk pa Aspazijas bulvāri, 13.janvāra ielu, 11.novembra krastmalu, Maskavas ielu un tālāk pa maršrutu. Šajā virzienā tiks slēgta pieturvieta "Centrāltirgus" (Centrāltirgus ielā), tramvaji apvedceļā apstāsiespieturvietā "13.janvāra iela".
10.tramvaja maršrutam uz demontāžas darbu laiku tiks mainīts maršruta nosaukums un uz laiku tas būs "Stacijas laukums - Bišumuiža". No galapunkta "Bišumuiža" tramvaji kursēs pa maršrutu līdz pieturvietai "Grēcinieku iela", tālāk pa 11.novembra krastmalu, 13.janvāra ielu, Aspazijas bulvāri, K.Barona ielu, Radio ielu, līdz galapunktam "Stacijas laukums". Šajā virzienā tiks slēgta pieturvieta "Centrāltirgus" (Centrāltirgus ielā), tramvaji apvedceļā apstājas pieturvietā "Stacijas laukums" (Radio ielā) un "13.janvāra iela". Savukārt no galapunkta "Stacijas laukuma" tramvaji kursēs pa Radio ielu, 13.janvāra ielu, 11.novembra krastmalu un tālāk pa maršrutu. Reisos maršrutā "3.depo - Stacijas laukums" tramvaji kursēs līdz pieturvietai "Centrāltirgus", tālāk pa Maskavas ielu, 11.novembra krastmalu, 13.janvāra ielu, Aspazijas bulvāri, K.Barona ielu, Radio ielu, līdz galapunktam "Stacijas laukums". Savukārt reisos maršrutā "Stacijas laukuma - 3.depo" tramvaji kursēs pa Radio ielu, 13.janvāra ielu, 11.novembra krastmalu, Maskavas ielu uz 3.tramvaju depo.
Gājēju pārvietošanās Prāgas ielā tiks organizēta pa Prāgas ielas pusi blakus Rīgas Starptautiskajai autoostai drošā, norobežotā zonā. Gājēju pārvietošanās gar kanāla malu tiks slēgta. Plānots, ka šīs projekta daļas īstenošanā nevienā posmā gājēju pārvietošanās pa Prāgas ielu pilnībā slēgta netiks. Demontāžas darbu laikā "BeReRix" nodrošinās informatīvo zīmju izvietošanu, operatīvā transporta satiksmi un nepieciešamo piegāžu transporta piekļuvi uzņēmumiem.
"BeReRix" nodrošinās attiecīgo ceļa zīmju izvietošanu, kā arī nodrošinās iedzīvotāju un uzņēmumu, kuri atrodas minētajos ielas posmos, autotransporta piebraukšanu pie dzīvesvietas vai uzņēmuma, kā arī operatīvā transporta satiksmi.
Ja būvdarbu laikā Lāčplēša iela būs droša satiksmei ātrāk, un to varēs atvērt autotransporta satiksmei, tad "BeReRix" sadarbībā ar iesaistītajām pusēm to atvērs, un par to tiks izplatīts atsevišķs paziņojums.
Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līnija "Rail Baltica" tiks atklāta secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.
Iepriekš bija plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.